Производителят на популярните чанти Birkin – Hermes, отчете в четвъртък сериозен ръст на продажбите през третото тримесечие, продължавайки да отвява конкуренти, засегнати силно от спада в Китай, докато в същото време луксозните чанти привличат богати клиенти, съобщава Ройтерс.
Френската компания за луксозни продукти е генерирала приходи от 3,7 млрд. евро за трите месеца до края на септември – ръст от 11,3% на годишна база при постоянни валутни курсове. Това е в съответствие с консенсусна оценка, цитирана от Jefferies.
Групата заяви, че запазва средносрочните си насоки за ръст на приходите при постоянни валутни курсове въпреки глобалните икономически, геополитически и монетарни несигурности, добавяйки, че ще продължи да наема хора.
„Виждаме Hermes като най-добрата текуща възможност да се защити портфолиото от трудната втора половина за 2024 г. – страдайки от глобално циклично забавяне, подсилено от структурни проблеми в Китай“, коментира анализаторът на Bernstein Лука Солца, отбелязвайки, че всички подразделения, освен часовниците, отбелязват по-висок растеж от очакваното
Забавянето в целия сектор засегна марките от високия клас, но известните класически дизайни на Hermes и стриктното управление на производството и запасите спомагат за засилване на усещането за изключителност на марката и превърнаха компанията в една от последователно най-силно представящите се в сектора.
Чанти като желаните модели Birkin на стойност над 10 хил. долара са достъпни само за най-богатите купувачи, които обикновено са по-устойчиви на нестабилните икономически условия.
Инвестиции в Китай
Най-бавният ръст е в Азиатско-Тихоокеанския регион (без да се включва Япония), където продажбите са се увеличили с 1%. Резултатите са сравнително хомогенни в целия регион, заяви пред журналисти в телефонен разговор Ерик дьо Халгуе, изпълнителен вицепрезидент по финансите на Hermes.
„В Китай не се наблюдава прекъсване на тенденциите, все още сме изправени пред по-ниския трафик, който започна след китайската Нова година, но не се наблюдава допълнителен спад“, каза дьо Халгуе.
Той добави, че Hermes компенсира по-ниския трафик с по-високи средни кошници, продавайки бижута, кожени изделия и готови дамски и мъжки облекла.
Дьо Халгуе заяви, че групата ще продължи да инвестира в Китай, след като в сряда откри магазин в търговския център Mixc в Шънджън, а през следващата година планира да открие нов обект в Пекин.
Акциите на Hermes са поскъпнали с близо 9% от началото на годината, изпреварвайки конкурентите си. Книжата на LVMH са поевтинели с близо 15%, на Moncler - с 3,3%, а на Kering, която работи по преобразуването на Gucci - с 40%.