Компанията майка на козметичния бранд CoverGirl – Coty, в понеделник преоцени ръста на сравнимите си продажби за първото тримесечие под първоначалната си прогноза заради забавяне в САЩ. Това изпрати цената на акциите ѝ с 6% надолу в следпазарната търговия, съобщава Ройтерс.
Производителят на козметични продукти очаква ръст на продажбите на сравнима база между 4% и 5% за трите месеца до края на септември спрямо 6% в по-ранната прогноза.
Coty заяви, че много стриктното управление на поръчките и инвентара от търговците на дребно е довело до слабост на определени пазари като САЩ, Австралия и Китай.
Компанията и конкурентите ѝ, включително Estee Lauder и L'Oreal, сигнализират за свити потребителски разходи за продукти за красота и козметика, които до голяма степен се смятат за достъпен лукс и устойчиви на рецесия.
Coty сега очаква сравнимите продажби за второто тримесечие да се разраснат умерено с известно ускорение през второто полугодие.
Компанията заяви, че ускорява отново усилията си за намаляване на разходите, за да постигне икономии много над първоначалната цел от около 75 млн. долара за фискалната 2025 г., в очакване на „по-несигурна среда на търсенето, включително внимателно поведение на търговците на дребно и сложна макроикономическа среда“.
Компанията, която запази годишната си цел за основната печалба, ще публикува резултатите си за първото тримесечие на 6 ноември.