fallback

Български филм с инфлуенсъри е най-гледан в кината у нас

„Русалки“ е създаден по Tik-Tok сериал

17:44 | 16.09.24 г.

Българският филм „Русалки“ е най-гледаното заглавие на голям екран у нас през последната седмица, показват обобщените данни на киносалоните. Режисьор на лентата, в която ролите се изпълняват от инфлуенсъри, е рапърът Христо Христов – Зипо, който е и един от продуцентите на филма чрез компанията „Девил Синема“.

Филмът е създаден по едноименния Tik-Tok сериал на инфлуенсърката Лили Аначкова. В информацията, разпространена от продуцентите, се посочва, че в него роли имат и други онлайн знаменитости, сред които участници от „Ергенът“, „Новите известни“, „Сървайвър“ и др. Лентата се представя като „забавна и драматична тийн история за истински момчета и момичета, магични русалки и техните проблеми“.

За първия си уикенд на екран (13-15 септември) е показан пред 38 277 зрители и е донесъл приходи от 245 080 лв.

На второ място остава „Бийтълджус Бийтълджус“. Тридесет и шест години след събитията от „Бийтълджус“, семейство Дийц се завръща у дома в Уинтър Ривър след неочакваната смърт на Чарлз Дийц. Животът на Лидия (Уинона Райдър) се преобръща с главата надолу, когато нейната непокорна дъщеря Астрид (Джена Ортега) открива мистериозния модел на града на тавана и порталът към отвъдното се отваря случайно, освобождавайки Бийтълджус (Майкъл Кийтън). За 10 дни на екран филмът е гледан от 24 410 зрители и е донесъл приход от 208 567 лв.

На трето място е трилърът „Мълчанието е злато“ с Джеймс Макавой, създаден по едноименния датски филм на Кристиан и Мадс Тафдръп. „Мълчанието е злото“ разказва за американското семейство Лоис и Бен Долтън и 11-годишната им дъщеря Агнес, които живеят в Лондон. По време на ваканция в Тоскана те се сприятеляват с чаровна британска двойка Пади и Кира и техния ням син Ант. Когато след известно време британците канят Долтън в идиличното си провинциално имение, Лоис и Бен приемат, без да знаят, че това, което започва като мечтана почивка, ще се превърне в кошмар. Филмът е гледан от 12 294 зрители в премиерния си уикенд, донасяйки приходи от 70 798 лв.

Анимацията „10 живота“ остава на четвърто място. В нея главен герой е котаракът Бекет, спасен от всеотдайната студентка Роуз. Той живее в любящ дом, но рядко си дава сметка за късмета си. Всичко обаче се променя, когато непредпазливо губи деветия си живот. Тогава за него започва необикновено приключение, в което да открие истинския смисъл на своето съществуване. Той е гледан от 34 580 зрители, донасяйки 317 680 лв.

На пето място по приходи е австралийската анимация „200% вълк“, в която Фреди призовава лунни духове, които да му помогнат да се наложи като истински вълк и лидер на глутницата. Желанието му се сбъдва, но на висока цена – балансът в природата е нарушен, когато малкото лунно духче Мупу се оказва хванато в капан на Земята. Ако не се върне скоро на Луната, ще загине. За да успее да му помогне, Фреди е принуден да направи избор между това да запази силите си на вълк или да спаси Мупу. В премиерния си уикенд филмът е привлякъл 9 626 зрители, донасяйки 54 224 лв.

„Дедпул и Върколака“ остава за осма поредна седмица сред 10-те най-гледани заглавия в българските кина, като този път е на шеста позиция с общо 169 587 зрители и приходи от 2 403 567 лв.

След него се подрежда „Аз, проклетникът 4“ – друго от заглавията, надминало границата от 2 млн. лв. в българския боксофис. Анимацията е гледана от 206 462 зрители, генерирайки 2 463 165 лв.

На осмо място е още един анимационен филм. „Панда в Африка: По следите на дракона“ разказва за малката панда Панг, която тръгва към Африка, за да открие най-добрата си приятелка – отвлеченият женски дракон Джилонг. На непознатия континент малката панда трябва да спаси Джилонг от зъл лъв и неговия помощник, разчитайки на своя ум и няколко нови приятели. Филмът е донесъл 81 113 лв. от продажбата на 10 457 билета.  

Девети е научнофантастичният „Пришълецът: Ромул“. Седмата част от франчайза за извънземни ни пренася във времето между събитията от „Пришълецът“ от 1979 г. и „Пришълците“ от 1986 г. Младият екипаж на космическият кораб „Ромул“, който изследва най-затънтените кътчета на изоставена космическа станция, се изправя лице в лице с най-ужасяващата форма на живот във вселената. За месец филмът е гледан от 44 677 зрители, донасяйки 562 229 лв.

„Отвътре навън 2“ е десети сред най-гледаните филми в българските кина с общо 207 319 зрители и приходи от 2 496 519 лв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:44 | 16.09.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още