fallback

Lego иска да повтори успеха на Fortnite с повече сделки за игри

Компанията за конструктори навлезе на пазара на видео игри още през 90-те години на миналия век

15:30 | 28.08.24 г.

Lego търси нови дигитални партньорства след успеха на своето начинание Fortnite с Epic Games, което вече достигна до 83 млн. души от пускането му, твърди главният изпълнителен директор на производителя на играчки, цитиран от Bloomberg.

Lego трябва да остане релевантна за своите потребители, които „присъстват все повече дигитално“, за да гарантира, че ще продължат да се ангажират с бранда десетилетия напред, коментира Нилс Б. Кристиансен в интервю.

С Lego Fortnite датската компания се опитва да отблъсне конкуренцията от двата си основни съперника – Mattel и Hasbro, след като и двете американски компании се радваха на голям успех на неотдавнашните си начинания извън света на физическите играчки.

Версията на Hasbro на класическата бордова игра „Монополи“, но под формата на приложение, се превърне в една от най-успешните мобилни игри за всички времена, генерирайки милиарди долари приходи. От своя страна, филмът „Барби” на Mattel стана един от най-големите хитове на 2023 г.

„Ще продължим да развиваме в дигиталния свят“, коментира главният изпълнителен директор на Lego. „За Lego Group сключването на партньорства и лицензионни споразумения не е нещо ново и очевидно е наша амбиция да правим повече“.

Lego се занимава с видео игри от 90-те години на миналия век, но с различен успех. Lego Universe – онлайн заглавие за много играчи, пусната през 2020 г. с много фанфари, беше прекратена през 2012 г., след като не успя да генерира достатъчно приходи. Междувременно Lego има по-голям успех с лицензираните игри, включително такива, изградени около вселените Батман, Междузвездни войни и Хари Потър.

Производителят на цветни блокчета за контруктори в сряда съобщи, че оперативната му печалба за първите шест месеца на годината се е увеличила с 26% до рекордните 8,1 млрд. крони (1,21 млрд. долара). Потребителските продажби са се увеличили с 14 на сто през периода, докато пазарът като цяло среща трудности да нарасне. Нито Hasbro, нито Mattel отчетоха ръст на продажбите през същия период, което подчертава, че датската компания в момента има надмощие.

Lego Fortnite, която беше пусната през декември, беше определена като конкурент на Minecraft на Microsoft.

Lego вече представи няколко актуализации, включително версия на играта за „Междузвездни войни“ през май, коментира изпълнителният директор, допълвайки, че играта ще продължи да се разраства. През октомври миниатюрните фигурки на Lego Fortnite ще влязат в продажба, посочва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:30 | 28.08.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още