fallback

Живот на борда - колко струват апартаментите на луксозния кораб The World?

Лайнерът плава постоянно по света и за разлика от круизите, предлага на богатите да притежават собствен апартамент

15:43 | 22.08.24 г.

Плаващ апартамент. Жилищна яхта. Ваканционен дом, който обикаля земята. Луксозният лайнер The World има много описания, но "круизен кораб" не е сред тях, казва един от обитателите му, Джим Минарик, пред CNBC.

"Единственото нещо, по което прилича на круизен кораб, е, че плава", коментира той. "Ако нашият кораб беше круиз, вероятно на борда щеше да има 1500 пътници. А ние сме между 200 и 300 души в най-натоварените периоди."

The World разполага със 167 частни апартамента, вариращи от малки студиа с площ 27 кв. м до жилища с четири спални и площ 300 кв. м.

Минарик и съпругата му са купили своя апартамент през 2020 г. с планове да прекарват един до два месеца годишно на кораба. По думите му обаче сега прекарват на борда около половината от годината. Двойката е толкова очарована от общността и живота на борда, че в крайна сметка са купили втори, по-голям апартамент на кораба, запазвайки първия за семейството и приятелите си.

Снимка: aboardtheworld.com

Живот на борда

Подобно на круизните кораби, The World разполага с множество ресторанти и барове, фитнес зала, два басейна, медицински център и денонощно обслужване по стаите. Но приликите като цяло свършват дотук.

За начало, на този кораб собствениците управляват много от нещата. "На борда има демократично общество", обяснява директорът на жилищния отдел Еди Уонг. Те гласуват за различни неща като маршрута, ремонти и борда на директорите.

Маршрутите се променят всяка година, казва Уонг. Графикът за 2026 г. вече е готов и включва спирки в Антарктида, Френска Полинезия и Великденския остров.

The World акостира в около 100 пристанища годишно, като спира за два до пет дни, а не за няколко часа.

Няколко собственици живеят на кораба постоянно, но повечето идват и си отиват, когато пожелаят. След плаване от Южна Америка до Южна Африка Минарик и съпругата му слизат от кораба в Кейптаун и отиват на сафари за две седмици, след което се прибират в Ориндж Каунти, Калифорния. Приятелите, с които са пътували, пък са се върнали на кораба, който по това време вече се движел покрай западното крайбрежие на Африка.

Снимка: aboardtheworld.com

Хората

Жителите на The World са предимно северноамериканци, казва Уонг. "Но имаме жители от около 20 различни националности...", посочва той.

Минарик е бивш главен изпълнителен директор на голям бизнес в областта на потребителската електроника. Всички собственици имат зад гърба си значителлни бизнес постижения и финансов успех.

Цените на апартеминте варират от 2,4 млн. долара до 15 млн. долара - и в тези пари не влизат тримесечните такси за поддръжка, които могат да достигнат около 10% от покупната цена годишно.

Потенциалните купувачи се проверяват. Освен проверки на финансовото състояние и съдебното минало, купувачите трябва да имат две препоръчителни писма от настоящи жители. Всяка година около 10% от жилищата сменят собственика си, казва представител на компанията пред CNBC Travel.

Средната продължителност на собствеността е седем до осем години, посочва Уонг. По думите му за това време собствениците са видели по-голямата част от света по няколко пъти. Някои напускат, за да са по-близо до специализирана медицинска помощ или за да прекарват повече време със семейството си. Минарик е съгласен, че най-големият недостатък на живота на кораба е времето, прекарано далеч от децата и внуците му.

Снимка: aboardtheworld.com

Единственият по рода си кораб?

Уонг твърди, че макар и други компании да са се опитвали, The World все още е единственият по рода си кораб.

Компанията Storylines изгражда луксозния жилищен кораб MV Narrative, но търпи закъснения в графика. Първоначално е било планирано корабът да отплава през 2024 г., но сега се предвижда да започне да плава през 2027 г. Корабът е по-голям от The World, като се планира да разполага с 500 стаи за настаняване на около 1000 души.

Проектът за друг жилищен кораб, Life at Sea, беше отменен през ноември 2023 г., когато всъщност трябваше да отплава за първи път. Компанията зад проекта, Miray Cruises, е отменила проекта, след като не е успяла да осигури кораб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:43 | 22.08.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още