fallback

Износът на швейцарски часовници расте леко през юли

Силните доставки към САЩ и Япония са компенсирали продължаващите спадове в търсенето на премиум и луксозни часовници в Китай и Хонконг

15:37 | 20.08.24 г.

Износът на швейцарски часовници отбелязва лек ръст през юли, след като силните доставки към САЩ и Япония са компенсирали продължаващите спадове в търсенето на премиум и луксозни часовници в Китай и Хонконг, съобщава Bloomberg.

Стойността на доставките се е увеличила с 1,6% до 2,2 млрд. швейц. франка (2,6 млрд. долара) през юли на годишна база, като броят на изнесените часовници през месеца остава постоянен на ниво от около 1,4 млн. единици, съобщи Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия във вторник.

Увеличенията се дължат на ръст от 11% на износа към най-големия пазар САЩ и на скок от 26% към Япония, която измества Китай като втория по големина пазар за швейцарски часовници.

На ръстовете се противопоставя продължителен спад в износа към Китай и Хонконг – съответно от 33% и 19%, след като имотната криза засегна настроението на потребителите там.

Последните данни показват изненадваща устойчивост на американския пазар, който задмина Китай като топ дестинация за швейцарските часовници през 2021 г., както и продължаващата сила на Япония като център за пазаруване на часовници в Азия заради слабата ѝ валута.

Данните подчертават още дълбочината и упоритостта на воденото от Китай забавяне, което разкъсва индустрията и засяга водещите швейцарски брандове.

През юли Richemont отчете спад от 27% на продажбите в Китай през трите месеца до края на юни, което сви общите продажби на часовниците на компанията, сред които са Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre и IWC, с 13%.

Swatch Group, която притежава Omega, Blancpain и Breguet, заяви същия месец, че продажбите в Китай са се сринали с 30% през първата половина на годината.

Търсенето на скъпи часовници намаля след скока, когато приключиха блокадите заради Covid. Купувачите на премиум часовници ограничиха разходите си на фона на по-високи лихви, колеблив икономически растеж и геополитически конфликти.

Производителите на часовници страдат и от продължаващото поскъпване на швейцарския франк, което стимулира повишаването на цените на някои пазари и възпира клиентите. След нов рекорд през 2023 г. износът на швейцарски часовници е намалял с 2,4% през първите седем месеца на годината до 15,2 млрд. франка.

Часовниците, изнасяни на цени на едро над 3000 франка, се повишават с 5,4% като стойност през юли, а часовниците под 200 франка, които включват популярното сътрудничество на Swatch Group - Omega MoonSwatch, растат с почти 14%, подчертавайки предизвикателствата пред швейцарските часовници от среден клас.

Износът на часовници Omega на Swatch Group е нараснал със 7% през юли, а на марката Swatch – с 27%, казва говорител на компанията, отказвайки да предостави данни за други марки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:37 | 20.08.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още