Ръстът на продажбите на глобалния лидер при луксозните стоки LVMH се забавя през второто тримесечие, тъй като богатите купувачи ограничават разходите за скъпи чанти Louis Vuitton и Dior couture, съобщава Bloomberg.
Нетната печалба на компанията спада с 14 на сто за първото полугодие до 7,26 млрд. евро.
Органичните приходи на бизнеса за модни и кожени изделия на група - най-голямото ѝ подразделение - са нараснали с 1%, около половината от това, което очакват анализаторите. Година по-рано звеното, което управлява марките Christian Dior, Celine и Loewe, отчете 21% ръст.
LVMH отбеляза спад на продажбите в региона, който включва Китай, с 14% през тримесечието - разочарование за групата, която е сред най-устойчивите на фона на охлаждащото се търсене на стоки от висок клас в страната. Вътрешният спад беше частично компенсиран от силните разходи на пътуващите в чужбина китайци, особено тези в Япония, информира компанията.
Американските депозитарни разписки на LVMH поевтиняха с 5,1%, след новината.
Подразделението, което включва търговеца на дребно на козметика Sephora, е нараснало с около половината от очакваното от анализаторите през последното тримесечие.
Управляван от Бернар Арно, който се нарежда на трето място в света по богатство, LVMH има около 75 луксозни марки, обхващащи мода, бижута, хотели и спиртни напитки. В вторник Арно се позова на атмосфера на икономическа и геополитическа несигурност.
Финансовият отчет на LVMH следва по-лошите от очакваното резултати на швейцарския производител на часовници Swatch Group AG, който отчете 70% спад на печалбата, обвинявайки свиването на търсенето от Китай. Междувременно групата за луксозни стоки Burberry Group Plc предупреди за по-малка от очакваното печалба за годината. Компанията майка на Cartier Richemont отчете слаб растеж на продажбите през последното тримесечие, въпреки че представянето на бизнеса с бижута се оказа стабилно.
Доставчиците на луксозни стоки се радваха на бум на разходите от ерата на пандемията, който се охлади значително миналата година, особено за марките, обслужващи така наречените амбициозни клиенти. Най-ексклузивните марки като Hermes International SCA - която отчита резултатите за първото полугодие по-късно тази седмица - устояха по-добре на спада на пазара.