fallback

Продажбите на Richemont се забавят, групата обяви нов главен изпълнителен директор

Представянето потвърди низходяща тенденция в луксозния сектор

10:23 | 17.05.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Луксозната група Richemont потвърди забавянето на луксозния сектор, след като в петък обяви спад на продажбите за четвъртото си тримесечие от 1%, съобщава Ройтерс.

Компанията, която притежава бижутерната къща Cartier и луксозни брандове часовници като Piaget и Jaeger-LeCoultre, заяви, че продажбите ѝ са спаднали до 4,80 млрд. евро през трите месеца до края на март.

При постоянни валутни курсове продажбите са нараснали с 2% - забавяне спрямо темпа от 8% през предишното тримесечие до края на декември.

Въпреки това данните за четвъртото тримесечие са малко над консенсусната оценка от 4,78 млрд. евро, посочени от RBC.

За цялата година до края на март продажбите на Richemont са се увеличили с 3% до 20,62 млрд. евро, а нетната печалба, разпределима към акционерите, е стигнала 2,36 млрд. евро, което е под консенсусната оценка за 3,09 мрлд. Евро на Visible Alpha.

„Richemont постигна стабилно основно представяне... като същевременно успешно се изправи срещу неблагоприятни валутни движения, изискващи сравнения и продължаваща макроикономическа и геополитическа несигурност“, каза председателят Йохан Рупърт в изявление.

В отделно изявление компанията обяви повишението на главния изпълнителен директор на Van Cleef & Arpels Николас Бос за главен изпълнителен директор на групата.

Настоящият главен изпълнителен директор Жером Ламбер, който заема позицията си от 2018 г., ще продължи да бъде главен оперативен директор, каза Richemont. Бос ще поеме новата си роля на 1 юни.

Представянето потвърди низходяща тенденция в луксозния сектор, която беше повлияна от слабото китайско търсене и сравненията с миналата година, когато премахването на ограниченията на COVID-19 в Китай увеличи продажбите.

В световен мащаб клиентите също са станали по-избирателни по отношение на скъпите покупки, тъй като разходите за живот растат.

Актуализациите за продажбите от няколко водещи луксозни групи не дадоха никаква увереност, че китайското търсене на мода от висок клас се възстановява.

Ръстът на продажбите на LVMH се забави до 3% през първото тримесечие, съобщи френската група миналия месец, тъй като нарастващите цени са накарали купувачите да се въздържат от пръскането на хиляди долари за чанти и други аксесоари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:23 | 17.05.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още