Производителят на алкохолни напитки Pernod Ricard съобщи, че продажбите за първото тримесечие са останали без промяна на годишна база на фона на продължаващото по-слабо търсене на пазарите в САЩ и Китай, съобщава Bloomberg.
Френският производител, сред чиито марки са Absolut Vodka и Martell Cognac, посочва, че продажбите са стабилни за периода до края на март в размер на 2,3 млрд. евро. Това е под консенсусната оценка на анализатори за ръст от 2,8% и продажби за 2,5 млрд. евро.
Продадените обеми на продукция пък са се повишили с 1% през тримесечието, което е първи такъв ръст от година.
От Pernod посочват, че очакват продажбите да се подобрят през следващото – четвърто счетоводно за компанията – тримесечие спрямо годишното представяне досега и запазват прогнозата си за стабилни продажби за фискалната година. Прогнозата е органичната оперативна печалба от регулярни операции да нарасне с 1% тази година.
Pernod, както и други премиум производители в сектора, са изправени пред отслабващи продажби в САЩ заради големия обем заредени стоки, останали заради намаления интерес на потребителите към по-скъпия алкохол след пика по време на пандемията. Pernod вече увеличи цените в опит да компенсира по-малкото продадени обеми и по-високите цени на производител.
Възстановяването в Китай се оказа по-слабо от очакваното след антидъмпингово разследване срещу френското бренди. Китайските власти предприеха мерките, след като Европейският съюз поде разследване на китайските субсидии за електрически превозни средства.
От Pernod съобщиха, че продажбите в Индия и покупките на дребно при пътувания в Япония са помогнали за компенсирането на по-слабото представяне в САЩ и Китай през третото тримесечие.
Акциите на компанията поевтиняват с 3% в четвъртък, минути след 14:00 ч. българско време.