Акциите на L’Oréal поскъпнаха в петък, след като отчете по-добри от очакваното продажби за първото тримесечие, след като силното представяне в Европа и Северна Америка е помогнало да се компенсира забавянето при пазаруването от китайските туристи, съобщава Bloomberg.
Книжата на френската козметична група, която притежава и марката Lancôme, поскъпнаха с 6% в ранната търговия в Лондон, след като стана ясно, че сравнимите продажби са скочили с 9,4% през първите три месеца на годината. Те са били подкрепени от силно търсене на масовите потребителски и дерматологични продукти. Увеличението е доста над средните очаквания на анализаторите за ръст от 6,6%.
Приходите от Северна Азия, която включва Китай и Южна Корея, също са се представили по-добре със спад на сравнимите продажби от 1,1% при прогнозирано от компанията понижение от 2,4%. През февруари акциите на L’Oreal остро поевтиняха след спад в разходите на китайските потребители, които стават все по-внимателни за какво харчат парите си.
Американските депозитарни разписки на L’Oréal отбелязаха ръст от цели 8,3% в търговията в Ню Йорк в четвъртък след новите данни. Това е най-голямото повишение от ноември 2022 г., докато акциите на съперника Estee Lauder Cos. спечелиха цели 6,2%.
Главният изпълнителен директор на L’Oréal Николас Йеронимус каза, че 2024 г. отбелязва „много добро начало“, посочвайки „невероятно силния“ растеж в Европа и „постепенното възстановяване“ в Северна Азия. В разговор с анализатори той каза, че Северна Азия, единственият регион, който не отбелязва двуцифрен ръст на продажбите, става „прогресивно по-малко лош“.
В континентален Китай, където пазарът на продукти за красота остава муден, продажбите на L’Oréal са се повишили с 6,2%, заяви Йеронимус. Промените в политиката по отношение на практиката китайските туристи да купуват от името на други, когато пътуват в чужбина, продължават да натежават върху туристическите продажби на дребно, каза той, но прогнозира възстановяване до края на първото полугодие.
Сравнимите продажби на подразделението за дерматологични продукти на L’Oréal, което е основен двигател на растежа и включва марки като CeraVe и La Roche-Posay, са скочили с почти 22%, надвивайки очакванията на анализаторите. Йеронимус каза, че продажбите на подразделението се покачват вече 15 последователни тримесечия.
Тримесечните продажби на L’Oréal включват „поетапно въздействие“ за внедряването на нови ИТ системи, каза компанията. На коригирана база растежът е 8,1%, което все още е над очакванията.
Hieronimus потвърди, че за цялата година L’Oréal очаква около растеж на сравнимите продажби от 5%.