Преди три години Disney беше напът да започне да закрива своите тематични увеселителни паркове - голяма част от тях опустяха след пандемията от коронавируса и нямаше големи изгледи, че интересът към тях ще се завърне, пише CNBC.
През 2020 г. приходите паднаха с 35% до едва 10 млрд. долара, а през 2021 година спадът беше с още 3 на сто. Тогава звеното беше поето от Джош Д`Амаро, който беше уверен, че това е само временно явление. Оказа се, че действително е така - през 2023 г. увеселителните паркове на Disney са привлекли рекордните 32,5 млрд. долара приходи (ръст от 16%), а оперативната печалба се повишава с 23% до 8,95 млрд. долара.
Директорът на звеното днес коментира, че пандемията всъщност е дала възможност на компанията да преосмисли стратегията си за бъдещето на тези паркове. Така се появиха парковете на тема "Замръзналото кралство" в Хонконг или зоната, посветена на "Зоотрополис" в Шанхай, както и съоръжения, посветени на "Пазители на Галактиката" в парка във Флорида и други подобни инициативи, свързани с новите герои на филмовото студио.
През септември 2023 г. Disney съобщи, че ще инвестира 60 млрд. долара в развитието на тематичните паркове през следващите 10 години. Тогава новината доведе до спад на цената на акциите на компанията с повече от 3%. Пазарите все още не вярваха, че звеното ще се справи, макар че през третото тримесечие на 2023 г. вече имаше ръст от 13% на приходите до 8,3 млрд. долара и тепърва предстоеше откриването на "Замръзналото кралство" и "Зоотрополис".
Тогава Д`Амаро съобщи, че 70% от инвестициите ще отидат за "нови приключенски съоръжения" в парковете, а останалите - за модернизиране и ремонт на съществуващите.
Парковете на Disney са слабост на създателя на филмовото студио Уолт Дисни. Те никога няма да затворят, коментира той и основната му цел е непрекъснато обновяване, за да бъде задържано вниманието на посетителите.