Месечният износ на швейцарски часовници е намалял за втори път в рамките на три години, воден от по-ниските доставки за Китай и Хонконг, тъй като търсенето на луксозни часовници се охлажда, съобщава Bloomberg.
Стойността на износа се е свила с 3,8% през февруари до 2,15 млрд. швейцарски франка (2,4 млрд. долара) на годишна база, съобщи Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия във вторник.
Броят на часовниците, доставени от Швейцария, също е намалял – с 5,2% до 1,2 млн. единици.
Търсенето на швейцарски и на луксозни часовници се повиши по време на пандемията, когато потребителите, затворени у дома и с излишни пари от държавните стимули, се насочиха към топ брандове, включително Rolex и Patek Philippe.
Засегнати от проблеми с веригите на доставки след спиране на производството по време на блокадите, много швейцарски компании не успяха да се справят с търсенето, а повечето брандове повишиха цените.
Сега тече равносметка, докато в Украйна и Близкия изток бушуват войни, а икономическият натиск остава. Доставките на часовници на цени над 3000 франка, които формират около 80% от стойността на износа, са намалели с 1,8% през февруари.
Износът към континентален Китай се е сринал с 25% на годишна база, а към Хонконг – с 19%. САЩ остават водещата дестинация за швейцарските часовници, като износът за Америка расте с 5,5%. Износът към Великобритания е намалял с 2,1%.