Продажбите на Rolex са достигнали 10 млрд. долара за пръв път, докато швейцарският бранд луксозни часовници печели пазарен дял, показва доклад на Morgan Stanley.
Доминиращата швейцарска марка часовници е произвела 1,24 млн. единици през 2023 г. с продажби за 10,1 млрд. шв. франка (11,5 млрд. долара). Това представлява ръст от 11% спрямо 2022 г., казват анализатори на Morgan Stanley и швейцарската компания LuxeConsult в доклад от сряда, добавяйки, че текущото ниво на пазарен дял на Rolex е „безпрецедентно“.
Производителят на моделите Daytona, Submariner и Datejust е увеличил пазарния си дял на пазара на дребно до малко над 30%, съобщава Bloomberg. Заможните купувачи избират часовници на женевския производител, който се контролира от благотворителен тръст, носещ името на Ханс Вилсдорф, който съосновава марката през 1908 г. По-евтиният бранд часовници Tudor, който е собственост на същата фондация, има продажби за около 545 млн. франка през 2023 г., изчислява Morgan Stanley.
„Никой друг луксозен бранд не може да претендира за подобна доминантна позиция в съответния си сектор“, пишат анализаторите на Morgan Stanley в доклада.
Louis Vuitton например държи дял от около 19% на пазара на луксозни чанти миналата година, казват анализаторите.
„Брандът Rolex остава безспорен номер 1 в индустрията на луксозните часовници с по-големи продажби от общите на следващите пет марки Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe и Richard Mille“, казват те.
Докладът показва, че продажбите на швейцарски луксозни часовници продължава да бъдат контролирани от шепа марки с годишни продажби от над 1 млрд. франка. Vacheron Constantin – историческата марка, управлявана от Richemont, се присъедини към елитния клуб за пръв път през 2023 г.
На другия края на спектъра едноименната марка на Swatch Group е продала над 2 млн. часовници модел MoonSwatch през 2023 г. и около 5,8 млн. часовници общо на средна цена от 141 франка, казват анализаторите. До голяма степен благодарение на MoonSwatch, който е колаборация с Omega, Swatch е била най-бързо растящата марка за втора поредна година.
Данните на Morgan Stanley и LuxeConsult са на база изчисления, тъй като швейцарските брандове часовници, включително Rolex, не разкриват индивидуалните си годишни продажби.
Говорител на Rolex е отказал коментар по доклада и изчисленията на Morgan Stanley.