Restaurant Brands International надви прогнозите на Wall Street за тримесечните приходи и печалба във вторник, подкрепена от усилията за преструктуриране на бизнеса на Burger King и стабилното търсене на веригата Tim Hortons, съобщава Ройтерс.
През септември 2022 г. компанията започна преструктуриране на Burger King, което включва промяна на ресторантите и приспособяване на маркетинг, за да се привлекат по-млади клиенти и да се увеличат продажбите на фона на ожесточена конкуренция от McDonald's.
По-евтини продукти в Burger King и промоционални оферти също са привлекли американците, търсещи достъпни варианти за хранене, докато бюджетите на домакинствата остават под натиск заради високите цени на храните.
Общите продажби от ресторантите от над една година на Burger King са се увеличили с 6,3%, надвивайки прогнозите за ръст от 5,87%, показват данни на LSEG.
В същото време стабилното търсене на студени напитки, донъти и закуски във веригата Tim Hortons са допринесли за ръст на продажбите от ресторантите на поне една година от 8,4% през трите месеца до 31 декември спрямо очаквания за 4,36%.
Данни на Placer.ai показват още незначителен ръст на трафика в Tim Hortons през тримесечието, като брандът се представя по-добре спрямо по-широкия спад в трафика на ресторантите за бързо хранене.
Restaurant Brands обаче, подобно на други конкуренти, включително McDonald's, сигнализира за натиск върху международния си бизнес заради конфликта между Израел и „Хамас“.
Сравнимият ръст на продажбите в международния сегмент на Restaurant Brands се е забавил до 4,6% от 10,5% по-рано.
Общите приходи са се увеличили до 1,82 млрд. долара през четвъртото тримесечие от 1,69 млрд. долара и спрямо средна оценка за 1,81 млрд. долара.
Нетната печалба е нараснала до 726 млн. долара, или 1,60 долара на акция, през тримесечието спрямо 336 млн. долара, или 74 цента на акция, година по-рано.
Без еднократните ефекти, печалбата на Restaurant Brands възлиза на 75 цента на акция, задминавайки прогнозите за 73 цента.