Козметичната група L’Oreal отчете ръст от 6,9% на продажбите за четвъртото тримесечие, което е под растежа от предишните три месеца. Бизнесът с търговия на дребно при пътувания продължава да усеща ударите от промените в регулациите към китайски дистрибутори, съобщава Ройтерс.
Базираната в Париж група, която притежава марки от Lancome до Maybelline, заяви, че продажбите възлизат на 10,6 млрд. евро през тримесечието, малко под очакванията за 10,9 млрд. евро в консенсусна оценка, цитирана от Barclays.
Бизнесът с търговия на дребно при пътувания, особено в Хайнан и Южна Корея, е засегнат от мерки на китайското правителство срещу дистрибутори, известни като diagou. Те купуват инвентар на по-ниски цени от други пазари, за да ги препродадат с отстъпка в континентален Китай.
Конкурентът Estee Lauder по-рано този месец обяви планове да намали с 3% до 5% световната си работна сила, за да се опита да подобри маржовете си, тъй като китайските потребители намаляват покупките на стоки извън първа необходимост.
Китайската икономика не се възстановява от кризата с Covid-19 толкова бързо, колкото бяха надеждите под натиска на имотна криза и по-висока младежка безработица.
L'Oreal се справя много по-добре от Estee Lauder в Китай, държейки най-големия дял на местния пазар на продукти за красота и лична грижа на стойност 78,9 млрд. долара. Луксозното подразделение на компанията е пазарният лидер при най-скъпата козметика.
Оперативният марж на L'Oreal за 2023 г. е останал 19,8%, в съответствие с очакванията.