fallback

Swatch Group не успя да постигне очакваните рекордни продажби

Разочароващото завръщане на китайските потребители и силният швейцарски франк натежават на резултатите

10:45 | 23.01.24 г.

Швейцарската компания за часовници Swatch Group не успя да постигне рекордните продажби, прогнозирани от главния изпълнителен директор, след като завръщането на клиентите от Китай към брандове като Omega и Longines се оказа разочароващо, а силният швейцарски франк е натежал на резултатите, съобщава Bloomberg.

Базираната в Биел, Швейцария, компания отчете приходи от 7,9 млрд. франка (9,1 млрд. долара) за 2023 г., оставайки под консенсусната оценка на анализаторите за 8 млрд. франка.

Главният изпълнителен директор Ник Хайек каза преди година, че продажбите за 2023 г. може да достигнат исторически връх от 9 млрд. франка, тъй като китайските потребители се завръщат към магазините след края на пандемичните блокади. Китай традиционно е най-големият пазар на компанията, формирайки 40% от продажбите.

Компанията заяви, че нарастващата стойност на швейцарския франк спрямо други валути удря продажбите с 554 млн. франка, макар че агресивно увеличава цените на часовниците.

„Бързото поевтиняване на големите валути спрямо швейцарския франк не може да бъде компенсирано от постоянни ценови корекции“, каза компанията в изявление.

Макар да се очаква износът на швейцарски часовници да удари рекорд тази година, конкурентните производители, включително Richemont, съобщават за забавящо се търсене през последните месеци след бума по време на Covid.

След успеха на сътрудничеството между по-евтиния бранд Swatch и луксозната марка Omega, в рамките на което бяха продадени 1 млн. модела MoonSwatch през 2022 г., компанията опита отново подобно начинание – Swatch версия на Blancpain Fifty Fathoms през септември.

Моделът даде тласък на трафика в магазините и на търсенето на някои модели Blancpain, заяви компанията. Тя не разкри подробни цифри за продажбите на бранда.

Swatch обяви, че нетната печалба е нараснала с 8,1% до 890 млн. франка. Анализаторите очакваха 979 млн. франка, според консенсуни оценки, събрани от Bloomberg.

Swatch заяви, че брандът бижута Harry Winston ще удари продажби за над 1 млрд. франка тази година. Освен това очаква търсенето в Китай да се подобри.

„Валутните движения ще продължат да влияят на резултатите на групата заради силната база на сектора в Швейцария“, каза компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:45 | 23.01.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още