fallback

De Beers намалява цените на диамантите в опит да съживи продажбите

Понижението е с около 10% по време на първата продажба за годината – обикновено и една от най-големите

17:24 | 15.01.24 г.
Автор - снимка
Създател

Водещият производител на диаманти в света De Beers съкращава значително цените, опитвайки се да съживи продажбите, след като пазарът почти застина миналата година, съобщава Bloomberg.

Индустрията изпадна в застой през втората половина на 2023 г., след като двете най-големи миннодобивни компании почти напълно спряха снабдяването в отчаян опит да съживят цените. И макар това да помогна до известна степен на търговията, засега остава неясно колко голям е апетитът на купувачите в момента.

За да се подобри търсенето, от De Beers намаляват цените с около 10% по време на първата си продажба за годината, която обикновено е и една от най-големите, съобщават запознати. Някогашният монополист направи най-големите съкращения за някои от най-големите си камъни, като тези в една от категориите са с 25% по-евтини, посочват още източниците, пожелали анонимност.

Индустрията бе един от големите печеливши от пандемията, след като затворените у дома потребители се насочиха към диамантите и други луксозни стоки. Но търсенето бързо се изпари с повторното отваряне на икономиката, което остави мнозина в сектора с излишни количества, за които вече са платили твърде много.

Охлаждането бързо ескалира с проблемите на ключовия американски пазар, притиснат от растящата инфлация. В допълнение потребителските нагласи на китайския пазар бяха засегнати от имотната криза в страната, докато конкуренцията от лабораторно създадени камъни продължава да расте.

Това не остави друг избор на индустрията, освен да намали снабдяването. Руската „Алроса“ през септември преустанови всички продажби за два месеца и бе последвана от купувачи в Индия – основния център на обработка и търговия, доброволно забранявайки вноса.

De Beers даде възможност на потребителите си да се откажат от всички камъни, договорени за покупка при последните си две продажби за 2023 г., макар че не намали цените въпреки затрудненията на по-широкия пазар. Сега компанията отменя тази възможност, посочват запознатите.

Говорител на De Beers е отказал коментар.

Компанията все още има значително влияние на пазара на необработени диаманти. Тя провежда десет продажби всяка година, на които купувачите като цяло трябва да приемат предлаганите цени и количества.

На тазмесечната продажба най-голямото намаление на цените е в категорията на диамантите между 2 и 4 карата, които могат да бъдат изрязани в по-малки и полирани камъни, използвани за годежни пръстени, и които са с много високо качество, но не безупречни.

Въпреки че намали цените за същата категория значително миналата година, De Beers ги понижава с нови 25% този месец, коментират източниците. Този тип камъни бяха силно засегнати от популярността на синтетичните диаманти, които също поевтинят.

Първата продажба за годината е една от най-ключовите, тъй като прекупвачите, които режат и полират необработените камъни, превръщайки ги в бижута, попълват запасите си след ключовия празничен период в края на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:24 | 15.01.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още