fallback

Италия - "обетованата земя" за шопинг туристите

Над 2 млн. чужденци са посетили страната, за да пазаруват

13:37 | 25.12.23 г.
Автор - снимка
Създател

Италия се е превърнала в "обетована земя" за чуждестранните туристи - любители на шопинга, пише италианското издание Sole24ore. Именно на страната са се спрели около 2,1 млн. посетители от чужбина (+7 на сто спрямо 2019 г.) през 2023 г.

Сред отделните националности преобладават германците, американците и британците, които са похарчили на Ботуша общо 7,7 млрд. евро. Що се отнася до дневните разходи, класацията се променя: на първо място се нареждат японците с 265 евро, следвани от швейцарците (207 евро) и американците (171 евро). Тези суми надвишават средните разходи от 131 евро.

Ако се анализират съответните тенденции през август 2023 г. спрямо същия месец на предходната година, е налице среден растеж от +9 на сто на разходите на туристите, който скача до +30 на сто при тези, които идват от страни извън Европейския съюз (ЕС). Това са някои от данните, представени по време на шестото издание на италианския форум "Шопинг туризъм".

"Шопинг туризмът ни дава възможност да увеличим цялата стойност на продукта "Произведено в Италия", заяви Ивана Йелинич, президент и главен изпълнителен директор на Националната агенция за туризъм (Enit).

"Хармонизирането на туристическото предлагане с продуктите, които са представителни за образа на Италия, е акт на осъзнаване на ексклузивността на италианския начин на живот и възприемане на света и на всички креативни, продуктивни и артистични проявления на Италия", отбелязва тя. "Задължени сме да разпространяваме този образ в международната панорама по най-добрия възможен начин, предлагайки също така и пакети, обхващащи и чудесата на италианския лайфстайл", казва още Ивана Йеленич. 

Така през 2025 г. Италия ще се превърне във водеща дестинация сред тези, които пътуват с цел пазаруване, отчита италианското издание. Потвърждение за това е увеличението на необлагаемите с данъци разходи в континентална Европа, които са нараснали с 15 на сто спрямо предпандемичното равнище. "Данните за необлагаемите разходи между януари и ноември 2023 г. извеждат на преден план притегателната сила на Италия като страна за луксозен шопинг туризъм",  обяснява Дениз Боландрина, директор "Маркетинг продажби" в Global Blue. В този сегмент необлаганите с данъци разходи са нараснали със 124 на сто спрямо 2019 г. 

Възстановяването е задвижвано от нов микс от националности, благодарение най-вече на туристи от САЩ и страните от Персийския залив, които допринасят за, съответно, 26 на сто и 11 на сто от общия шопинг на луксозни стоки, необлагани с данъци. Начело на класацията по разходи в сегмента се нареждат американците (+250 на сто) и арабски туристи от страните от Персийския залив (+170 на сто), докато разходите на китайците са се понижили с 52 на сто през октомври спрямо същия месец на 2019 г. Така общите разходи на американските и арабските туристи са нараснали повече от двойно спрямо 2019 г.

Предпочитани дестинации за шопинг на американците са Рим, Милано, Неапол, Венеция и Флоренция, като 91 на сто от тях не биха се отказали от покупката на италиански продукти, 53 на сто биха купили гастрономически продукти, следвани от модни стоки, а 80 на сто вече са посетили или искат да посетят занаятчийски ателиета или компании с типични продукти.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:12 | 25.12.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още