Campari Group е договорила закупуването на Courvoisier Cognac от Beam Suntory за поне 1,2 млрд. долара в най-новото придобиване в историята на италианския производител на алкохолни напитки, съобщава Bloomberg.
Сделката добавя един от най-големите брандове коняк в портфолиото на Campari, което включва едноименната напитка и бранда Aperol. Акциите на Campari поевтиняха с 5,9% в Милано в петък, а по-късно се търгуваха с понижение от 2,1%.
Придобиването се случва на фона на трудни времена за производителите на коняк. Производителите на френската напитка са изправени пред отслабващо търсене, особено от американските потребители, след ръст по време на пандемията. Courvoisier се конкурира с Hennessy на LVMH и Remy Martin на Remy Cointreau.
Сделката е „възможност, която се предоставя веднъж в живота, да закупите една от четирите големи къщи за коняк“, каза главният изпълнителен директор Боб Кунце-Концевиц в интервю за Bloomberg Television в петък. „Сега е подходящият момент в цикъла на коняка да се осъществи такова придобиване.“
Следващата година търсенето на коняк ще се нормализира, каза Кунце-Концевиц, добавяйки, че компанията има опит в купуването на марки и реформирането им. „Смятаме, че получихме доста справедлива цена за това“.
Courvoisier има нетни продажби в размер на 249 млн. долара през 2022 г., се казва в изявление, като около 60% от тях са в САЩ. Campari ще разшири присъствието на компанията в САЩ, където Courvoisier е силна марка, и в Азия.
Campari купи американския производител на бърбън Wilderness Trail Distillery през 2022 г. Европейските производители на напитки търсят сделки за разширяване отвъд традиционните си предложения, като добавят алкохолни напитки като текила и американски уискита.
През октомври компанията потвърди годишната си цел за нулев ръст на органичната коригирана печалба преди лихвите и данъците. Резултатите от третото тримесечие не отговарят на прогнозите на анализаторите главно поради високата инфлация и лошото време през лятото.
Сделката бележи връхната точка в 16-годишното управление на Campari от Кунце-Концевиц, който трябва да се пенсионира през април.
Под негово ръководство продажбите на Campari скочиха от 1,8 млрд. евро през 2019 г. до прогнозирани около 3 млрд. евро през 2023 г. Той ръководи общо 27 придобивания от 2007 г. насам на обща стойност 3 млрд. евро преди текущата сделка.
Споразумението с Courvoisier позволява на Campari „да изгради влияние в една от най-подходящите категории спиртни напитки в САЩ“ и „да трансформира своя профил на растеж в Азия“, се казва в изявлението на компанията.