fallback

Все повече хора по света увеличават разходите си за забавления

46% от потребителите в България ще дадат приоритет на инвестицията в изживявания за сметка на материалните придобивки, сочи проучване

11:21 | 12.12.23 г. 1

След предизвикателната 2023 г. близо половината (49%) от потребителите по света са убедени, че финансовото им състояние ще се подобри през следващата година. Това сочи ново проучване на Paysafe, което предвижда позитивна потребителска среда през 2024 г., с желание за адаптиране на нови навици при пазаруване.

Оптимизмът за по-добра година е особено изразен сред т. нар. милениали (хората, родени в периода 1980 – 1995 г.) и поколението Z (родените от средата на 90-те години на XX век до началото на 10-те години на XXI век), като 57% във всяка група изразяват увереност във финансовото си бъдеще в краткосрочен план. Потребителите обаче признават, че това ще изисква проактивност, тъй като те управляват разходите си за живот и парите си по различен начин –  всеки втори възнамерява да промени навиците си за харчене. За България този процент е 38.

По отношение на дискреционните разходи изследването показва, че все по-голяма част от потребителите дават приоритет на забавленията вкъщи (23%), като почти една трета казват, че ще харчат все по-малко за облекло (32%).

Над една трета от потребителите (37%) признават, че спестяват по-малко поради нарастващите разходи за живот или изобщо не спестяват (18%). Въпреки това 47% смятат, че ще могат да заделят повече през следващата година. В същото време 32% от българите имат подобно очакване.

В отговор на променящия се финансов пейзаж все повече хора се обръщат за помощ към приложенията за бюджетиране и финансово управление на личните средства. Тези приложения се използват предимно за планиране на спестяванията и балансиране на различните разходи. 55% от респондентите споделят, че вече използват такива решения, а 38% планират да го направят през 2024 г.

Изследването разкрива промяна в начина, по който потребителите възнамеряват да разпределят разполагаемия си доход. Над две пети (42%) избират да харчат по-малко за физически стоки, за сметка на повече разходи за изживявания. Така например процентът за България е 46%, а за Австрия и Германия е сравнително по-нисък - 29%. 

Тази промяна към увеличаване на разходите за забавления се вижда в желанието и готовността за повече реализирани пътувания през 2024 г., като 43% планират да изхарчат повече за пакетни ваканции, а 41% за полети.

По отношение на онлайн покупките през последните шест месеца 31% не са изразили конкретно предпочитание да купуват стоки и услуги от по-големи или по-малки търговци.

Сигурността продължава да бъде от водещо значение при онлайн пазаруването. Има ясно нежелание сред мнозина да споделят финансовите си данни онлайн. Малките бизнеси трябва да се справят с предизвикателствата пред сигурността, за да се възползват максимално от потенциала следващата година, като се има предвид, че около 42% от потребителите възнамеряват да пазаруват по-често от малки онлайн магазини през 2024 г., отчита проучването.

Изследването „Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване“, е реализирано от Sapio Research по поръчка на Paysafe през октомври 2023 г. сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:21 | 12.12.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още