fallback

Remy Cointreau се опитва да коригира запасите си в САЩ до края на годината

Оперативната печалба на компанията се е сринала с 43% през първото полугодие

14:42 | 30.11.23 г.

Remy Cointreau иска да приключи годината със „стабилно“ ниво на запаси в САЩ, но не е ясно, когато ще започне да действа, заяви главният изпълнителен директор, след като групата отчете спад от 43% на оперативната печалба за първото полугодие, съобщава Ройтерс.

Високите нива на непродаден инвентар в САЩ се превърна в ключов въпрос за производителя на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau, след като те допринесоха за снижаване на годишните насоки през октомври. САЩ и Китай са двата най-големи пазара на коняк на групата.

Продажбите в САЩ спадат, тъй като търговци на едро и дребно се опитват да разчистят инвентара си след постпандемичния бум за Remy.

Главният изпълнителен директор Ерик Вале каза пред журналисти, че групата има запаси за около пет месеца в САЩ и макар че търсенето се подобрява, не е ясно, когато продажбите от търговците на едро до тези на дребно отново ще нарасне.

„Целта е да приключим годината със стабилни запаси“, каза той, добавяйки, че това ще означава инвентар за около 3 или 4 месеца.

Макар че някои конкуренти намаляват сериозно по-евтините си продукти, Remy няма планове да намали цените на по-евтините си коняци, казва Вале, но и добавя, че се планират някои промоции.

В Китай Вале казва, че продажбите растат „много бързо“. Той обаче допълва, че Remy очаква остро намаляване на запасите през третото тримесечие преди възстановяване през четвъртото.

Акциите на Remy поевтиняха леко в сутрешната сесия на 30 ноември след по-ранен ръст от 3%.

Оперативната печалба на групата за първото полугодие се е сринала с 43%, което е в съответствие с очакванията на анализаторите.

От плана за намаляване на разходите в размер на 100 млн. евро, обявен през октомври, Remy заяви, че засега е постигнала 25 млн. евро.

Шарл дьо Риматен, фондов мениджър в Myria АМ – инвеститор в Remy, заяви, че това ниво е ниско и компанията може да изпита трудности с овладяването на разходите за маркетинг.

„По отношение на второто тримесечие ще бъда много внимателен“, казва той, добавяйки, че американският пазар остава особено труден и не е ясно, кога ще се подобри.

Remy потвърди годишната си прогноза, заявявайки, че САЩ няма да отчетат ръст на продажбите преди следващата финансова година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:42 | 30.11.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още