fallback

Уелнес индустрията е достигнала приходи от 5,6 трлн. долара през 2022 г.

В една от най-големите промени отпреди пандемията разходите за обществено здраве, превенция и персонализирана медицина са нараснали най-значително

20:45 | 09.11.23 г.

Уелнес сегментът е голям, глобален бизнес с приходи за 5,6 трлн. долара през 2022 г., показва нов доклад на водещата група в индустрията Global Wellness Institute. Според проучване на неправителствената организация индустрията се е разраснала от 3,4 трлн. долара през 2023 г., а до 2027 г. се очаква да се разшири с още 58% до 8,5 трлн. долара – почти двойно повече от брутния вътрешен продукт на Германия, съобщава Bloomberg.

„Изненадани сме от устойчивостта на световната уелнес икономика и колко бързо тя се възстанови от пандемията“, казва Катрин Джонстън, старши изследовател в GWI, в прессъобщение.

Има различни оценки за това колко е голяма наистина уелнес индустрията. Едно чисто цитирано число например е 1,5 трлн. долара, публикувано от консултантската компания McKinsey & Co. през 2021 г.

Етикетът уелнес може да е доста мъгляв за редица бизнеси. В доклада си GWI определя индустрията като „активно преследване на дейности, избори и начин на живот, които водят до състояние на холистично здраве“. В своето изследване GWI разделя здравето на няколко широки категории, от които най-голямата – лична грижа и красота – се оценява на 1,08 трлн. долара. Този подсектор включва неща като грижа за кожата и салони за коса или маникюр.

Малко след тази категория е здравословното хранене и загубата на тегло, оценявана на 1,07 трлн. долара. В нея не се включва бързо разрастващият се пазар за лекарства с рецепта за сваляне на тегло като Ozempic. Други категории на GWI включват уелнес туризъм – индустрия за 651 млрд. долара, както и физически дейности и обществено здраве.

В една от най-големите промени отпреди пандемията разходите за обществено здраве, превенция и персонализирана медицина са нараснали най-значително до 611 млрд. долара през 2022 г. от 358 млрд. долара през 2019 г. Докладът включва здравни скрининги за Covid и рак в тази метрика.

Един от най-малките сектори е „уелнес на работното място“. Той се състои от определени от работодателя програми, насочени към подобряване на здравето и благосъстоянието на служителите, например фитнес и образователни часове. За разлика от много други сектори, този пазар се е свил спрямо 2019 г. от 52,2 млрд. долара до 50,6 млрд. долара през 2022 г., тъй като повече служители вече работят от вкъщи и корпорациите намаляват разходите.

Що се отнася до това кой харчи най-много за уелнес, разходите на глава от населението са най-високи в Северна Америка на ниво от 5108 долара годишно – много над сумата от 1596 долара в Европа. В тази сума се събират всички абонаменти за фитнес, подстригвания, витамини, спа посещения и йога пътувания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:09 | 09.11.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още