Expedia Group беше най-добре представилата се акция в S&P 500 в петък, като поведе акциите на туристическите онлайн компании. Това се случи, след като компанията обяви по-добри от очакваното финансови резултати за третото тримесечие и оптимистична прогноза за останалата част от годината, пише Bloomberg.
Цената на акциите на Expedia се повиши с 19% - най-големият ѝ ръст от три години – и приключи седмицата с 21% повишение. Airbnb и Booking Holdings също се радваха на борсов скок, завършвайки сесията съответно с 6,2% и 0,7% нагоре.
При представянето на финансовите си отчети туристическите компании заявиха, че потребителите продължават да харчат за пътувания въпреки инфлационния натиск. Фирмите обявиха по-добри от очакваното резултати за третото тримесечие, подкрепени от силния летен туристически сезон.
Азиатско-Тихоокеанският регион показа силно възстановяване и отбеляза сравнително по-бърз растеж от други региони, тъй като последните, свързани с пандемията, глобални ограничения за пътуване отпаднаха, позволявайки на потребителите да пътуват през границите и да се връщат към населените с повече хора градски дестинации.
Expedia обяви нова програма за обратно изкупуване на акции за 5 млрд. долара, заедно с по-добрите си резултати. Освен това запази прогнозата си за двуцифрен ръст на годишните си приходи и очаква увеличаване на маржа.
Ръководителите на Expedia изразиха увереност в по-нататъшните ползи от продължилото с години техническо надграждане на бизнеса и новата програма за лоялност. Компанията подчерта това, въпреки че не успя да изпълни прогнозата за резервациите заради пожарите в Мауи, Хавай.
За четвъртото тримесечие Expedia очаква ръстът на брутните ѝ резервации до голяма степен да остане на нивата от третото тримесечие. Компанията прогнозира скромно ускоряване на растежа на приходите, като се има предвид несигурната геополитическа среда.
Airbnb даде разочароваща прогноза, която показва очаквано по-нататъшно забавяне на растежа на приходите и резервациите за нощувки. Компанията се сблъсква с макроикономически и геополитически фактори, които биха могли да намалят търсенето на пътувания.
Booking Holdings, която има по-голяма експозиция на пазари извън САЩ, особено в Близкия изток, в сравнение с другите компании в сектора, отчете анулирания на резервации в Израел и спад на тези извън страната за октомври, тъй като хората по света са повлияни от новините за конфликта между Израел и „Хамас“.