Anheuser-Busch InBev, най-голямата пивоварна компания в света, надмина очакванията за третото тримесечие въпреки продължаващите проблеми с онлайн кампанията ѝ за Bud Light, пише CNBC.
Приходите на гиганта са нараснали с 5% през периода, достигайки 15,57 млрд. долара. Това се оказа над прогнозата на компанията за 4,7% ръст. Резултатът беше постигнат, въпреки че обемите са се свили с 3,4%, а растежът в Близкия изток, Африка и Азиатско-Тихоокеанския регион е бил засенчен от „слабото“ представяне в Европа и САЩ.
Листнатите в Брюксел акции на компанията поскъпнаха с 3,5%, след като инвеститорите приветстваха новината за обратно изкупуване на акции за 1 млрд. долара в следващите 12 месеца.
Въпреки това Bud Light, която загуби титлата най-продаваната бира в САЩ през лятото, на фона на бойкот, воден от консерваторите, натежа на представянето в САЩ. Причина за скандала беше партньорството на бранда с трансджендър инфлуенсъра Дилън Мълвани.
Приходите в САЩ са спаднали с 13,5%, а печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) в страната се срина с 29,3% заради намаляването на пазарния дял, комбиниран със загуба на производителност и по-високи разходи за маркетинг.
Това е второто тримесечие, в което спорът около Bud Light, който включва силни критики към компанията, че не е успяла да подкрепи Мълвани от негативните реакции, е нанесъл удар на продажбите в САЩ.
В момента производителите на бира са изправени пред редица предизвикателства, включително по-високи разходи за суровини и нарастващ натиск върху потребителските разходи.
Датският конкурент Carlsberg днес отчете 3% спад на продадените обеми и 5,8% ръст на приходите, до голяма степен отговаряйки на очакванията. И все пак компанията предупреди, че потребителските настроения в Европа и Югоизточна Азия могат да забавят продажбите на пазара на бира.
От своя страна, Heineken - вторият по големина пивовар в света, отчете 4,2% спад на обемите на годишна база и увеличение на приходите с 2%. Компанията посочи, че приходите ѝ от продажби са започнали да усещат ефекта от по-високите цени.