Дъщерно дружество на Rolex е купило сграда, в която се помещава водещият бутик на основния му конкурент Omega. Сградата е на най-скъпата улица за пазаруване в Женева и е поредният залп между топ брандове швейцарски часовници в битката им за имоти, съобщава Bloomberg.
Marconi Investment е платила 120 млн. швейцарски франка (133 млн. долара) за сградата на Rue du Rhone, показват документи в имотния регистър на Женева.
Наемателите в имота включват най-големия бутик на топ бранда Omega на Swatch Group в швейцарския град, посочва местният вестник Tribune de Geneve, съобщил новината по-рано.
Имотната сделка подчертава напрегнатата надпревара между брандовете както за клиенти, така и за най-добре разположените магазини.
Omega сега ще пише значителен чек за наем на най-големия си конкурент всеки месец, а Rolex ще има думата за това как се поддържа и работи сградата. Съгласно определени условия нов собственик може лесно да прекрати съществуващ наем, съобщава Tribune de Geneve.
Говорител на Rolex не е отговорил веднага на искане за коментар, а говорител на Swatch Group е отказал такъв.
Rolex е най-големият швейцарски бранд за часовници с продажби за 9,3 млрд. франка, сочат оценки на Morgan Stanley. Omega е на трето място по продажби с около 2,5 млрд. франка. Базираната в Женева Cartier на Richemont е на втора позиция.
Rolex, която се управлява от фондация, носеща името на основателя ѝ Ханс Вилсдорф, е голям собственик на имоти в родната си Женева.
Swatch Group също е голям инвеститор в имоти. Компанията съобщи миналия месец, че е купила сграда на лондонската New Bond Street, където се намира брандът за бижута Harry Winston, за около 90 млн. франка.
Swatch купи и други сгради на Old Bond Street в Лондон за около 120 млн. франка, както и магазин на „Шан-з-Елизе“ в Париж.
През август Rolex съобщи, че е придобила швейцарския търговец на дребно на часовници Bucherer и 100-те му световни бутика. Bucherer продава няколко бранда на Swatch Group в някои от магазините, включително Longines, Tissot и Omega.