Heineken заяви, че е напът да постигне целта си за печалба тази година, въпреки че по-високите цени и икономическата несигурност накараха потребителите на алкохол в много части на света да се откажат от покупките на премиум напитки, пише Bloomberg.
Базираната в Амстердам компания запази прогнозата си, като очаква непроменен до 5% годишен органичен ръст на коригираната оперативна печалба. Пазарът беше притеснен, че може да има допълнително понижение, след като компанията понижи целта си за растеж през юли. Тогава тя обвини за това забавянето на търсенето, особено на ключовия пазар във Виетнам, след безпрецедентни скокове на цените.
„Heineken е в началото на многогодишна програма за промяна, в която виждаме, че бизнесът осигурява превъзходен растеж, увеличавайки маржа“, коментира анализаторът на Jefferies Едуард Мънди.
Цената на акциите на Heineken се повиши с 1,9% в Амстердам, след като записа близо 3% ръст по-рано.
Бирените обеми все пак спаднали с 4,2% през третото тримесечие, след като продажбите на ключови пазари, включително Виетнам, Нигерия и голяма част от Европа, са се свили, докато обемите на премиум бирата са се понижили още повече, коментира компанията. Увеличението на приходите с 4,5% на органична база, подкрепено от увеличенията на цените, не успя да изпълни консенсусната прогноза на анализаторите за 5,3%.
Пивоварите са изправени пред труден избор, тъй като поскъпващите съставки и производствените процеси повишават разходите им. Последвалото увеличение на цените на бирата доведе до намаляване на търсенето на пиво с висок марж, тъй като потребителите ограничиха покупките си, за да облекчат натиска върху портфейлите си.
Heineken наблюдава „постепенно подобрение на нашите бизнес резултати, макар и малко по-бавно от амбициите ни“, коментира главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк. „На половината от нашите пазари тенденциите по отношение на обемите ни се подобряват. По подобен начин на малко над половината от пазарите ни печелим или задържаме пазарен дял“, отбеляза той.
През август Heineken сключи споразумение за продажба на активите си в Русия за 1 евро. Това се случи в рамките на сделка, която според компанията ще доведе до загуба от 300 млн. евро.