fallback

Продажбите на L'Oreal растат въпреки слабото възстановяване на Китай

Европа и САЩ подкрепят резултатите на козметичната компания

10:40 | 20.10.23 г.

Козметичната компания L'Oreal отчете рязък ръст на продажбите за третото тримесечие в четвъртък, подкрепена от растеж в Европа и ускорение в САЩ, но не успя да отговори на очакванията за силно възстановяване в Китай, съобщава Ройтерс.

Базираната в Париж група, която притежава брандове от Maybelline до Lancome, заяви, че продажбите в Северна Азия са намалели с 4,8%, оставайки под очакванията за ръст от 14,4%. Компанията посочи като причини влиянието върху бизнеса ѝ с търговия на дребно при пътувания, основно в Хайнан и Южна Корея, заради по-строгия контрол на китайското правителство върху дистрибуторите, които купуват инвентар на по-ниски цени от едно място и ги препродават на по-високи на друго.

Влиянието върху търговията при пътувания ще бъде „временно и ограничено с малък, но „напълно управляем ефект върху маржовете“, каза главният изпълнителен директор на L'Oreal Николас Йеронимус в конферентен разговор с анализатори, прогнозирайки, че намаляването на запасите ще продължи до края на година.

В континентален Китай, където пазарът на продукти за красота е „до голяма степен стабилен“ въпреки „приглушеното възстановяване“, компанията отчита ръст на продажбите от 7,7% през последните девет месеца на годишна база и продължава да печели пазарен дял.

В Европа и Северна Америка L'Oreal задмина очакванията за третото тримесечие съответно с ръст от 16,2% и 11,8%, отбелязвайки ускорение в Северна Америка.

В Европа инфлацията ограничава разходите на домакинствата, но L'Oreal заяви, че не вижда признаци потребителите да преминават към по-евтини продукти или да купуват по-малко.

На световно ниво растежът на подразделението за луксозни продукти на L'Oreal – най-големия ѝ отдел, се е забавил до 3,2%. Това показва, че потребителите ограничават луксозните си покупки, след като отчетът на луксозния гигант LVMH показа забавяне при парфюмите и козметичните продукти.

Продажбите за трите месеца до края на септември възлизат на 10 млрд. евро, с 11,1% повече спрямо миналата година при сравним мащаб и постоянни валутни курсове и малко под очакванията за ръст от 11,5% според консенсусна оценка, цитирана от Barclays.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:40 | 20.10.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още