fallback

Графика на деня: Стрийминг услугите възраждат музикалната индустрия

Това е осма поредна година на растеж за световната музикална индустрия след почти две десетилетия на постепенен спад

15:28 | 08.10.23 г.

2022 г. беше поредната добра година за музикалната индустрия. Според последния Global Music Report на IFPI (International Federation of the Phonographic Industry), която представлява интересите на звукозаписната индустрия по света, световните приходи от записана музика са достигнали 26,2 млрд. долара миналата година, увеличавайки се с 9% спрямо сумата от 24 млрд. долара предишната година. Това е осма поредна година на растеж за световната музикална индустрия след почти две десетилетия на постепенен спад, пише Statista.

Интересното е, че преходът към дигитално разпространение е бил двигател както към спад в музикалната индустрия, така и към спирането му. След златната епоха на CD дисковете, която изведе световните музикални приходи до безпрецедентни върхове през 90-те години, появата на МР3 формата и споделянето на файлове удари музикалната индустрия като земетресение.

Между 2001 и 2010 г. продажбите на музика на физически носител се сви с над 60%, изтривайки 14 млрд. долара годишни приходи. През същия период продажбите на дигитална музика нараснаха от нула до почти 4 млрд. долара, което дори не бе близо до компенсирането на спада при CD продажбите. Едва когато се появиха и станаха силно популярни музикалните стрийминг услуги, приходите на музикалната индустрия отново започнаха да растат.

Според данни на IFPI музикалната индустрия е достигнала дъно през 2014 г., когато приходите удрят 20-годишно дъно от 13,1 млрд. долара – с 9 млрд. долара по-малко в сравнение с 15 години по-рано, когато продажбите на само физически носители възлизат на 22,3 млрд. долара в пика на CD епохата.

След известно първоначално колебание от страна на музикалната индустрия във възприемането на стрийминг услугите, звукозаписните компании и изпълнителите изглежда последваха примера на потребителите, приемайки, че бъдещето на музиката е в цифровото разпространение. Миналата година дигиталната музика носи лъвския дял от приходите от музика в световен мащаб, като само стрийминг услугите формират 67% от общия обем на индустрията. Според IFPI 589 млн. души са използвали платен абонамент за музикален стрийминг до края на 2022 г., а приходите от стрийминг сега са значително по-големи, отколкото продажбите на дигитални тегления на песни някога са били.

Други графики можете да намерите ТУК

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:16 | 08.10.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още