Главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун е оптимист за възстановяване търсенето на пътувания, което според него е по-силно от очакваното, пише CNBC.
„Да, устойчиво е. То е по-устойчиво, отколкото някога си бях представял, че ще е след Covid – има голямо задържано търсене на пътнически трафик и туризъм, както и много бизнес пътувания се завръщат“, посочва той.
По думите му поръчките и търсенето на предложения за отговаряне на това търсене са „толкова стабилни, каквито той не е виждал в кариерата си“.
Запитан за нарастващите опасения от рецесия, той коментира, че такива не излизат на преден план в авиационната индустрия.
„Ако не друго, това е проблем, с който всички се борим: как веригата за доставките възвръща устойчивостта, която имаше преди Covid, така че да може да отговори на тези изисквания“, посочва още той.
През август Boeing достави 35 самолета, което представлява спад спрямо 43 самолета за юли. И Boeing, и конкурентът Airbus коментират, че ограниченията във веригите на доставките ограничават способността им да увеличат производството.
През май Световният съвет за пътувания и туризъм прогнозира, че световният сектор на пътуванията и туризма няма да достигне пълно възстановяване през тази година. Макар капацитетът на вътрешните авиолинии на Китай да се е възстановил напълно, капацитетът на международните полети все още е по-малко от половината от нивата преди пандемията, показва доклад на Skift Research.
„Всъщност съм оптимистичен по отношение на моята компания и Китай“, все пак споделя Калхун. Той се надява, че геополитическите опасения около Китай ще „започнат да се разсейват леко“.
Що се отнася до конкуренцията на местния китайски самолет C919, произведен от Comac, Калхун коментира, че ще е нужно „доста дълго време“, преди той да се превърне в сериозен конкурент на Boeing или Airbus в световен мащаб. И дори да беше така, това нямаше да е „най-лошото нещо“, като се има предвид търсенето на пътувания.
„Имаме огромен стабилен пазар, който расте с много здравословни темпове“, посочва той, допълвайки, че все пак смята конкуренцията за нещо добро.