Датският производител на играчки Lego се отказва от усилията си да произведе тухлички без пластмаса на петролна основа, след като се е оказало, че евентуалният нов материал води до по-високи въглеродни емисии, съобщи Financial Times.
Компанията е установила, че тухличките, произведени от рециклиран полиетилен терефталат (RPET), ще водят до по-високи въглеродни емисии.
"Тествахме стотици и стотици материали. Просто не беше възможно да намерим подобен вълшебен материал", заявява главният изпълнителен директор на Lego Нилс Кристиансен пред британския вестник.
По-рано Lego обеща до края на десетилетието да замени пластмасовите тухлички на петролна основа с такива, произведени от устойчиви материали.
През 2020 г. компанията започна да полага активни усилия да създаде екотухлички. Основната трудност е в това да се намери материал, който да е екологичен, но да дава същия цвят, блясък и звук като пластмасовите тухлички на петролна основа.
Датската компания произвежда милиарди тухлички годишно, а през 2021 г. започна да проучва възможността да премине към рециклиран полиетилен терефталат (PET) от акрилонитрил бутадиен стирол (ABS), за чието производство са необходими около 2 кг петрол, за да се произведе 1 кг пластмаса. ABS се използва в около 80% от блокчетата на Lego.
"Това е все едно да се опиташ да направиш велосипед от дърво вместо от стомана", казва Тим Брукс, ръководител на отдела за устойчивост на Lego, цитиран от Guardian, като има предвид, че материалът, който не е на нефтена основа, е по-мек и изисква допълнителни съставки за издръжливост, както и повече енергия за обработка и сушене.
Брукс пояснява, че подобна промяна в производствената среда би изисквала да се промени всичко във фабриките на компанията, за да се увеличи използването на рециклиран PET. "След всичко това въглеродният отпечатък щеше да бъде по-висок. Това беше разочароващо."
Компанията заяви, че през 2021 г. е имала повече от 150 служители, работещи в областта на устойчивото развитие.
Сега Lego ще се стреми да направи всяка част, произведена от ABS, по-устойчива, като включи повече рециклирани материали и такива на биологична основа.
Главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен планира до 2025 г. групата да утрои разходите си за устойчивост до 3 млрд. долара годишно и обеща да не прехвърля по-високите разходи върху потребителите.