Руската компания за добив на диаманти "Алроса" предприе почти безпрецедентна стъпка, спирайки всички продажби на диаманти в опит да повиши спадащите цени, предава Bloomberg.
Търсенето на диаманти като цяло отслабна след пандемията, тъй като потребителите отново се насочиха към пътувания и изживявания, а икономическите препятствия свиха разходите за луксозни покупки. През последните седмици обаче цените започнаха да се сриват, оказвайки натиск върху големите миннодобивни компании да ограничат предлагането.
"Алроса", която се конкурира с De Beers за титлата най-голям производител на диаманти, временно спира продажбите на необработени диаманти през септември и октомври, казва компанията в бележка до клиентите си, видяна от Bloomberg. Компанията „се стреми да обърне съществуващата тенденция на намаляващо търсене“, се казва в бележката.
"Алроса" е отказала коментар.
Спадът в цените на диамантите започна при по-големите стоки, най-вече популярните на сватбения пазар в САЩ. Стръмното понижение в цените обаче сега се разпространи към по-малките продукти през последните седмици заради опасения за търсенето в Китай и нарастващата конкуренция от изкуствено създадени диаманти.
Двата водещи производителя на диаманти имат дълга история с ограничаване на доставките, когато търсенето отслабне. "Алроса" заяви в сряда, че вярва, че ходът ѝ ще бъде решение на разликата между търсенето и предлагането, появило се през последните месеци.
Държавната "Алроса" е под американски и британски санкции, които бяха наложени веднага след началото на Русия в Украйна. Продажбите на компанията поеха удар, след като санкциите на САЩ бяха първоначално обявени, но след това се възстановиха, тъй като "Алроса" насочи обемите си към Азия, основно Индия.