Lego залага парите си на увеличаващата се средна класа в Китай, която е най-голямата в света, пренебрегвайки краткосрочните икономически проблеми на азиатската страна, пише Bloomberg.
Най-големият производител на играчки в света ще инвестира в Китай, добавяйки нови магазини и производствени мощности, тъй като вижда потенциал в нарастващата средна класа, която помага на азиатската страна да се превърне в пазар с дългосрочен растеж, твърди главният изпълнителен директор Нилс Б. Кристиансен.
„Може да изглежда странно да се инвестира в Китай, когато пазарът се свива, но все още виждаме много, много голям потенциал“, коментира той в интервю по телефона във връзка с финансовия отчет на датската фирма. Като семейна компания Lego може да се фокусира върху дългосрочни перспективи, категоричен е Кристиансен.
По думите му дори и в краткосрочен план Lego може да постигне растеж в Китай, тъй като има десетки средни по размер градове, където все още не присъства.
Китайската икономика се забавя, докато инвестициите в жилищни имоти намаляват, перспективите за износ се влошават, а дефлацията дава признаци, че настъпва. Икономисти предвиждат брутният вътрешен продукт да нарасне с 5,1% през 2023 г. спрямо предходната – по-малко от преди, показва последното проучване на Bloomberg.
„Ясно е, че несигурността около китайския пазар на имоти се отразява на потребителите, тъй като те не посещават магазините и не харчат толкова пари, колкото биха обикновено“, коментира изпълнителният директор. „Не знаем колко дълго ще продължи това, но ще изчакаме“.
Днес компанията отчете 1,5% ръст на глобалните си приходи за първите шест месеца на годината до 27,4 млрд. крони (4 млрд. долара). Междувременно нетната печалба е спаднала с 18 на сто през периода до 5,1 млрд. крони, тъй като разходите, които включват инвестициите, са се увеличили с 10%.
Lego очаква броят на магазините в Китай тази година да надхвърли 500, като вероятно ще отваря по близо 100 нови търговски обекта годишно в следващите няколко години, казва Кристиансен. Lego печели пазарен дял на един „свиващ се“ пазар, посочва той, без да разкрива конкретни данни.
Компанията има възможности за растеж, като се има предвид, че Азиатско-Тихоокеанският регион е най-малкият за Lego по продадени стоки.
„Хората, които се интересуват най-много от нашите продукти и които купуват най-много, са от средната класа“, посочва Кристиансен. „А в Китай средната класа може да се увеличи почти двойно в следващите 5 до 10 години“.