fallback

Казусите на летния туризъм в Италия

Страната се подготвя за засилена конкуренция в лицето на Франция догодина, когато в Париж ще се проведат Летните олимпийски игри

18:25 | 19.08.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Италия впрегна виртуална версия на Венера от прочутата картина на Ботичели в рекламна кампания на италианските забележителности, за да привлече повече туристи в страната това лято. Инициативата, породила доста полемика в страната, глътна 9 милиона евро.

Но със или без виртуалната Венера това лято все повече чужди туристи се завърнаха в Италия след периода на коронавирусната пандемия. Те не се уплашиха нито от мощните суперклетки, като тази преминала през Милано и околностите му в края на юли и причинила огромни материални щети, нито пък от  горещите вълни, по време на които температурите на много места в страната прехвърлиха 40 градуса по Целзий.

И заедно с чужденците, които искат да се възхитят на чудесата на Италия, в страната това лято дойдоха и обичайните "смущаващи туристи" с техните шокиращи за обществеността прояви.  В Рим трима чужденци, решиха да увековечат за историята престоя си във Вечния град, като надраскаха имената или инициалите си върху камъните на Колизеума. Сред тях бяха швейцарска тийнейджърка, германски тийнейджър и български емигрант във Великобритания. Кадрите от техните вандалски прояви обиколиха социалните мрежи и медиите. След като придобиха социална и световна известност, някои от тях се извиниха за действията си (българинът Иван), но други (швейцарката и германецът) показаха, че така и не осъзнават какво са причинили на италианското културно наследство. В Пиза френска туристка също увековечи чрез драсканици посещението си в прочутата Наклонена кула. В Милано двама френски фенове на паркура се покатериха на централната кула на Миланската катедрала.  А тези дни в социалните мрежи се завъртя видео, в което се вижда как неидентифицирана туристка се катери по скулптурната композиция във фонтана "Треви" в Рим, за да си напълни шише с вода.

Подобни прояви, при които се нанасят вреди на исторически паметници, се наказват в Италия с до пет години затвор и с глоба до 15 000 евро. Властите на страната са обаче в процес на затягане на мерките в тази насока и тогава глобите за вандализиране на културни обекти, исторически паметници и произведения на изкуството ще скочат до 60 000 евро.

За италианците остава утешението, че не само в Италия чужденците се държат невъзпитано.  В понеделник двама американски туристи, прекалили с пийването, бяха открити заспали в Айфеловата кула в Париж, където очевидно са прекарали цяла нощ, след като успели да се укрият в неделя вечерта от персонала и охраната, съобщи френската телевизия BFM.

И докато чужденците прииждат отвсякъде в Италия, италианците пропищяха това лято от някои ценови отклонения. Заради високите сметки в заведенията на плажните ивици редица италианци предпочетоха да си носят на плажа предварително приготвена храна от вкъщи. Но на някои места в Пулия, в района на Неапол и в Лацио бяха въведени забрани за пикник на плажа, което пък доведе до протести, съобщава "Месаджеро".

Странни добавки към сметките за консумация бяха регистрирани това лято на популярни италиански места.  Така например в заведение в Джера Ларио на брега езерото Комо в областта Ломбардия, за разделяне на сандвич наполовина към сметката на двойка бяха добавени две евро. В заведение във Финалборго в областта Лигурия двойка, поискала да сподели общо блюдо и помолила за целта за една празна чиния, в резултат на което трябвало да плати две евро в допълнение към сметката. В заведение в Палермо на остров Сицилия пък в сметката на клиенти, празнуващи както подобава рожден ден с торта, са били добавени 20 евро за разрязване на тортата на 20 парчета, колкото са били празнуващите. В заведение в Порто Черво на остров Сардиния двойка е заплатила в хотелско кафене 60 евро за две кафета и две бутилки минерална вода и когато е поискала обяснение защо е толкова скъпо, й било разяснено, че да пиеш кафе в Италия е неповторимо преживяване, за което се заплаща.

Подобна бе и тезата на италианския министър на земеделието Франческо Лолобриджида, който също каза, че за качество, каквото предлага Италия, се плаща. Така той отговори на журналистически въпрос относно високите цени през летния сезон в популярната сред туристите южна италианска област Пулия, където се намират Бари, Лече, Алберобело, Остуни, Полиняно ал Маре, Локоротондо  и Монополи, и която се посещава от знаменитости като "Монескин", Мадона и Хелън Мирън.

В отговор на покачването на цените, смятано от някои от италианците за абсурдно,  заведението "Ботега дел кафе" в Милезимо в областта Лигурия обяви цена от 0,70 евро за еспресото, но ако клиентът си носи от вкъщи чашка, лъжичка и захар, пише италианското издание Today.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:24 | 19.08.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още