fallback

Векове след пробива на Дом Периньон пазарът на шампанско не е това, което беше

Продажбите в САЩ, най-големият пазар за шампанското, са намалели през 2022 година - спад, който не предвещава нищо добро за сектора

09:25 | 14.08.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Той може да го е измислил или не, но името Дом Периньон от векове е неразривно свързано с едноименното шампанско, пише БТА, позовавайки се на ДПА.

Според някои версии на историята френският монах е произвел първото шампанско на 4 август 1693 година в абатство "Сен Пиер д‘Отвилер".

Кой обаче точно е измислил втория метод за ферментация в бутилка за производство на шампанско остава мистерия.

В наши дни "Дом Периньон" (Dom Perignon) е името на марка винтидж шампанско, създавано в съответствие със стриктни правила за произход и производство. Един търговец на вино описва бутилка Dom Perignon А 249, която струва 274 долара, по следния начин: "държаща перфектно и интензивно нотката си с едва доловим елегантен намек за скрита горчивина".

Въпреки че монахът не е бил първият, измислил шампанското, той е останал в историята с няколко иновации в лозарския сектор. Изглежда, че напитката е била изобретение на Бенедиктинския орден, чийто член е бил Дом Периньон и въпреки че не е възможно да се докаже това, през тази година се навършват 330 години от първата чаша.

Отрасълът за производство на шампанско вероятно има други неща, за които да се тревожи. Въпреки че международните продажби на пенливата напитка са нараснали с 1,6 на сто през 2022 година, според Комитета на шампанските вина, производителите са били притиснати от все по-големите разходи за горива и сянката на инфлацията, която изяжда бюджетите на потребителите.

Продажбите в САЩ, най-големият пазар за шампанското, са намалели през 2022 година - спад, който не предвещава нищо добро за сектора. Комитетът на шампанските вина обяви, че очаква продажбите през 2023 година да са под миналогодишните.

Снимка: Victor J. Blue/Bloomberg

"Трудните условия на отглеждане, по-малката наличност и повишените цени са накарали някои потребители да се насочат към пенливи вина от по-нисък клас като алтернатива", заяви Хенри Фар, асоцииран директор в консултантската компания Brand Finance, която неотдавна класира Dom Perignon на пето място в класацията на най-скъпите марки вина и шампанско. На първо място се нарежда Moet & Chandon, a на второ китайското вино Changyu.

Според някои любители на шампанското Dom Perignon е най-добрата марка, както твърди самата Мерилин Монро. Други обаче го класират зад Moet & Chandon, чиито посланици са Роджър Федерер и Скарлет Йохансон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:25 | 14.08.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още