Deliveroo прави крачки към генерирането на печалба и обяви планове за връщане на 250 млн. паунда (319 млн. долара) към акционерите, след като компанията за доставки на храна излезе от тежкия си период след пандемията, пише Bloomberg.
Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация е нараснала до 39 млн. паунда през първата половина на годината, обяви компанията. Анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакваха 18,1 млн. паунда. Освен това Deliveroo повиши прогнозата за печалбата си за цялата година, като очаква тя да е в диапазона от 60 млн. до 80 млн. паунда, спрямо по-рано очакваните 20 млн.-50 млн. паунда.
Главният изпълнителен директор Уил Шу коментира в интервю, че компанията се консултира с инвеститори, за да намери правилния „механизъм“ за връщане на капитала. Шу посочва още, че този ход няма да промени фокуса на компанията върху поддържането на ниски разходи. „Тук става дума за дисциплина“, допълва той.
Цената на акциите на Deliveroo се повиши с 3,48% в четвъртък.
Европейските компании за доставка на храна се разраснаха бързо по време на пандемията, след което бяха наказани от пазарите, когато блокадите приключиха и поръчките за вкъщи рязко намаляха. Оттогава Deliveroo и нейните конкуренти се фокусираха върху намаляване на разходите.
Мерките започват да се отплащат. Цената на акциите на Delivery Hero се повиши с повече от 6% в сряда, след като азиатските пазари се завърнаха към растежа, което накара компанията да повиши прогнозата за годишните си приходи. Печалбата на Just Eat за първото полугодие надмина очакванията на анализаторите, след като съкращаването на разходите и мерките за преструктуриране помогнаха на рентабилността.
Анализатори на Bernstein днес написаха, че повишената прогноза на Deliveroo е „голям позитив за акциите и за сектора“.
Deliveroo предприе няколко стъпки, за да се приближи към печалбата. Компанията съкрати 9% от работната си сила през тази година, като посочи, че трябва да се фокусира въру печалбата в една „трудна потребителска среда“. Освен това сви операциите си на някои пазари.
И все пак потребителите не купуват повече. Клиентите на Deliveroo са направили 145,2 млн. поръчки за първото полугодие, което е по-малко спрямо година по-рано, докато инфлацията натежава върху разходите на домакинствата. Брутната стойност на трансакциите – мярка за клиентските поръчки – е нарансала с 1% при постоянни валути до 3,51 млрд. паунда, спрямо 3,41 млрд. паунда година по-рано.
Въпреки повишената си прогноза за печалбата, Deliveroo намали очакванията си за ръста на брутната стойност на стоките за цялата година. Анализатори на Barclays твърдят, че това не е „прекалено негативно“, но все пак предполага, че не се очаква съществено ускоряване на растежа през третото тримесечие. Това пък отразява неблагоприятните търговски условия.
Шу коментира, че инфлацията поддържа поръчките ниски, особено във Великобритания и Ирландия, които са основни пазари за компанията. По думите му Deliveroo инвестира повече в рекламния си бизнес.