Износът на швейцарски часовници е скочил отново през юни, след като търсенето на скъпи луксозни часовници от САЩ и Китай е останало силно, съобщава Bloomberg.
Доставките са се увеличили с 14% миналия месец до 2,4 млрд. франка (2,8 млрд. долара), заяви Федерацията на швейцарската индустрия за часовници в четвъртък. Ръстът подчертава продължаващото търсене на скъпи часовници от брандове като Rolex, Omega, Patek Philippe и Vacheron Constantin въпреки опасенията, че нестабилният икономически растеж и по-високите цени може да свият потребителския интерес.
През първата половина годината износът на ключовия швейцарски сектор е скочил с 12% до 13,3 млрд. франка. Миналата година доставките достигнаха рекордни нива.
Износът към САЩ – най-големия пазар на швейцарски часовници, е нараснал с 8,8% през юни. Ръстът следва увеличение през май и спад през април, който бе първият от над две години.
Доставките към Китай – втория по големина пазар, са скочили с 9%.
Износът към европейските пазари е нараснал с 13%, след като силното търсене в Италия и Германия е засенчило спада в Испания и Нидерландия, заяви Федерацията.
Износът по стойност и брой артикули се е увеличил във всички ценови категории, което означава и подобряващо се търсене на по-евтините часовници. Swatch Group представи по-добри от очакваното финансови резултати за първото полугодие миналата седмица, а главният изпълнителен директор на компанията каза, че търсенето на по-евтини часовници е основен двигател на силното представяне.
Стойността на износа на часовници на цени от 200 до 500 франка е скочила с 19% миналия месец, а доставките на часовници, струващи между 500 и 3000 франка, са се увеличили с 8%.
Продажбите на часовници в най-ниската ценова категория – под 200 франка, са нараснали с 10% в резултат на покупките на Omega MoonSwatch на Swatch Group.