fallback

Барби отново е на мода, а търговците на дребно се възползват максимално от това

Те се опитват да убедят потребителите да харчат повече за стоки, които не са от първа необходимост

22:13 | 19.07.23 г.

В центъра на Манхатън купувачите могат да влязат в кутия на Барби в реален размер, да разгледат обеци, рокли и свещи, вдъхновени от култовата пластмасова кукла.

Поп-ъп магазин в популярния Bloomingdale’s е само един от примерите за това как търговците на дребно се опитват да спечелят от шума преди излизането на новия филм на Warner Bros. Discovery в петък, пише CNBC.

Над 100 бранда, включително Bloomingdale’s, Kohl’s, Crocs и Gap, имат лицензионни споразумения или други сделки с производителя на играчки Matter, за да продават тематични Барби дрехи, продукти за красота, аксесоари и други. Много от тези продукти са предназначени за възрастни, които искат да си върнат детските спомени, като обуят яркорозови обувки на ток или се излежават на надуваем аксесоар за басейн, който излежда като от къщата мечта на Барби.

Bloomingdale’s има ексклузивна колекция от вдъхновени от Барби дамски дрехи и аксесоари за своята собствена марка Aqua. Освен това се надява да привлече купувачите с тематично украсени витрини на Лексингтън Авеню, със специални събития и безплатни прически.

Потапяйки всичко в розово, търговците на дребно се надяват да прогонят летния спад на продажбите, който е свързан и с инфлацията. Барби стоките, макар и направени в месеците преди пускането на филма, говорят за това как търговците на дребно е трябвало да работят по-усилено и да са по-творчески настроени, за да привлекат вниманието на купувачите и да ги убедят да платят пълната цена. Компании, включително Macy’s, компанията майка на Bloomingdale’s, търговецът на дребно Target и Tapestry, която държи бранда Coach, предупредиха за по-слаби продажби на стоки, които не са от първа необходимост, и на артикули с по-високи цени в САЩ, тъй като потребителите плащат повече за хранителни стоки и харчат за услуги като хранене навън и пътуване.

Плюс това милиони американци имат още един разход, който се връща тази есен: плащанията по студентски заеми се възобновяват след повече от тригодишна пауза, свързана с пандемията.

Главният бранд и продуктов директор на Aldo Даянара Грулон Амалфитано твърди, че малко блясък и розово могат да помогнат на купувачите да излязат от практичния, фокусиран върху бщджета начин на мислене.

„Това сътрудничество между Барби и Aldo е едно от онези, при които може би рационалното мислене просто изчезва и си казвате: Ах, това ме кара да се чувствам толкова щастлив. Толкова добре. Трябва да го имам“, коментира тя.

Около половината от Барби колекцията на Aldo е разпродадена още през първата си седмица на пазара. Компанията твърди, че работи по попълването на запасите на лимитираната колекция, която включва 19 продукта – от чанти до обувки.

Около половината от 317-те магазина на Aldo в Северна Америка предлагат тази серия, включително и уебсайтът на търговеца. Освен това стоките на Aldo са налични и в избрани магазини на Macy’s, плюс в уебсайта на компанията.

Много от продуктите от Барби колекцията на Gap вече са разпродадени. Те включват розови слънчеви очила и тениски с розов надпис с главни букви, гласящ „КЕН“, като и двете стоки се предлагат за 39,95 долара.

Барби на помощ?

Барби може не само да разтърси бавния боксофис през 2023 г. Еуфорията около филма може също така да повиши разходите за артикули, които не са от първа необходимост, чиито продажби намаляха след вълната от продажби по време на Covid-19.

Търговците на дребно вероятно ще трябва да продължат да предлагат уникални и модерни стоки, за да накарат купувачите да плащат повече за неща, които желаят, а не такива, от които се нуждаят, докато се подготвят за изключително важния празничен сезон.

Общите продажби на дискреционни стоки са спаднали с 4% в долари през юни спрямо същия период година по-рано, твърди компанията за пазарни проучвания Circana. Продадените бройки в категорията пък са се свили с 9%.

Миналата седмица Amazon, Walmart, Target и други търговци на дребно увеличиха продажбите, като предложиха по-големи отстъпки в рамките на Amazon Prime Day и други конкурентни промоции.

Потребителите похарчиха 12,7 млрд. долара по време на двудневната онлайн разпродажба в САЩ, което представлява 6,1% ръст на годишна база и бележи нов рекорд според Adobe Analytics.

А Барби се превърна в търсен артикул миналата седмица. Тя скочи от 85 до 49 място в списъка с топ марките този Prime Day спрямо миналата година, показват данни на Numerator. Най-популярният артикул на Барби, продаден по време на Prime Day, е колекционерската кукла на актрисата в главната роля във филма – Марго Роби.

Докато американците търсят промоции, Барби е само един от начините, по които търговците на дребно се опитват да ги убедят да отворят портфейлите си за не толкова важни стоки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:13 | 19.07.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още