Веригата супермаркети J Sainsbury Plc отчете по-високи приходи от продажби и заяви, че инфлацията на храните започва да се забавя, което предполага, че кризата с разходите за живот може би започва да отслабва за британските потребители, пише Bloomberg.
Приходите от търговия на дребно са се увеличили с 9,8% на съпоставима база през първото тримесечие на втората по големина британска верига супермаркети. Sainsbury е похарчила повече от 60 млн. паунда (76 млн. долара) за понижаване на цените от март насам, покривайки над 120 основни артикула като хляб и мляко.
Супермаркетите са под натиск да насочат намаления на цените към потребителите, когато е възможно, тъй като инфлацията при хранителните стоки в Обединеното кралство остава висока. Миналия месец Sainsbury обяви намаления на цените на основни продукти за бита, включително на собствената си марка паста, ориз и други.
„Инфлацията на цените започва да се забавя и ние сме напълно ангажирани да насочим икономиите към нашите клиенти“, коментира главният изпълнителен директор Саймън Робъртс.
Ръстът на приходите от продажби се дължи не само на по-високите цени, но и на продажбата на повече храна. Sainsbury каза, че общата ѝ печалба е в съответствие с предишната ѝ прогноза, което показва, че през тази година може да се увеличи.
Британските магазини за хранителни стоки се конкурират ожесточено с дискаунтърите Aldi и Lidl, които спечелиха пазарен дял по време на кризата с разходите за живот. Sainsbury записа по-голям ръст от конкурентите си по Великден, официалните празници и скорошната коронация на кралс Чарлз III.
Компанията предлага същите цени като Aldi за около 300 продукта и освен това групира най-евтините си собствени марки под нов бранд – Stamford Street, за да ги направи по-разпознаваеми за клиентите.
Освен това Sainsbury засили предложенията си за лоялни клиенти, предоставяйки отстъпки на потребителите, ползващи картата ѝ Nectar. Откакто програмата Nectar Prices беше пусната през април, тя е помогнала на клиентите да спестят повече от 90 млн. паунда.
Цената на акциите на Sainsbury се е повишила с повече от 26% от началото на годината.