Възходът на електромобилността изглежда не познава граници и вече дори е пресякъл бившата Желязна завеса, за да захрани десетилетен Trabant - автомобил от 80-те години на миналия век, който традиционно е известен с това, че изпуска тъмни дизелови газове в тогавашната комунистическа Източна Германия.
Електрическият Trabant е изложен в Музея на транспорта в източногерманския град Дрезден от 16 май до 11 юни, като се присъединява към многото стари експонати на музея, посветени на железопътния транспорт, корабоплаването, автомобилния и въздушния трафик.
Но електрическият Trabant не е просто поредният модел от вълната на автомобилите, задвижвани с батерии след Tesla - този автомобил е превърнат в електрическо превозно средство още през 1993 г. от химика д-р Дитер Шулце, твърди пред DPA говорител на Дрезденския музей на транспорта ("Verkehrsmuseum").
Колата има пробег от 30 км и слънчеви батерии, монтирани на покрива, които увеличават пробега с 10 км, когато грее слънце.
Въпреки че днес много електрически модели имат пробег от над 500 километра, пробегът на Trabant-a от 30-40 километра е впечатляващ за автомобил, който е бил модернизиран само три години след падането на Берлинската стена, в разгара на дизеловата мобилност в Германия.
Още през 1968 г. Шулце преустройва един Trabant в електромобил, като използва два електромотора от електрическите пощенски автомобили на ГДР и оловна батерия за мотокари. Надеждата му е била да го използва, за да стига до офиса си в градския транспортен колеж по-бързо и по-евтино, отколкото с трамвай.
През 2013 г. Шулце продава автомобила на свой съсед, който сега дарява електрическото „траби“ на транспортния музей в Дрезден.