fallback

Най-големият пивовар в света записа по-добра от очакваното печалба

Продадените обеми на InBev са се върнали към растежа след спад през последното тримесечие на 2022 г.

13:12 | 04.05.23 г.
Автор - снимка
Създател

Anheuser-Busch InBev NV, най-големият пивовар в света, отчете по-добра от прогнозираната печалба на фона на повишени цени.

Коригираната печалба за трите месеца до март е нараснала с 14% до 4,8 млрд. долара, съобщи производителят на Bud Light, цитиран от Bloomberg. Продадените обеми са се върнали към растежа след спад през последното тримесечие на 2022 г.

Производители от Heineken до Carlsberg увеличават цените в опит да компенсират по-големите разходи за алуминий, електроенергия и зърно. AB InBev увеличи цените с 12% през тримесечието, като силно представяне бележат премиум бирите на компанията.

Не липсват и някои проблеми обаче. През април Bud Light бе в центъра на скандал заради реклама в САЩ с участието на трансджендър инфлуенсъра Дилан Мълвани, което може да се отрази на продажбите през второто тримесечие.

В отчета AB InBev не коментира въпроса. Компанията обаче дължи около една трета на продаваните обеми в САЩ на марката Bud Light, посочват от Jefferies. Обемите на Bud Light са намалели с 11% през първата седмица на април и с 21% през втората, зяви преди публикуването на резултатите анализаторът Едуард Мънди.

Акциите на компанията поскъпват с 0,1% към 13:10 ч. българско време на борсата в Брюксел.

InBev запазва прогнозата за ръст на печалбата преди лихвите, данъците, обезценките и амортизацията (Ebitda) на коригирана база за годината в диапазона 4-8%. Анализаторите очакват ръст от 7,5%.

Компанията посочва, че макар приходите в САЩ да са се увеличили с 4% заради по-високите цени на повечето премиум бири, продажбите към търговците на дребно спадат с 3%, което е под индустриалното равнище.

Миналия месец от Heineken запазиха прогнозата за ръст на коригираната оперативна печалба със среден до висок едноцифрен процент тази година, въпреки че главният изпълнителен директор Долф ван дер Бринк предупреди за помрачено потребителско търсене за продуктите на компанията. Carlsberg пък повиши долния край на прогнозата за печалба, очаквайки ръст в диапазона 2-5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:21 | 04.05.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още