Coca-Cola отчете ръст на приходите от продажби през първото тримесечие, тъй като клиентите са купували повече напитки извън дома, пише Wall Street Journal.
Компанията обяви, че приходите ѝ от продажби в света са нараснали с 5% през първите три месеца на годината до 10,98 млрд. долара, като са надхвърлили очакванията на анализаторите за 10,8 млрд. долара.
Ръстът се дължи както на по-високите цени, така и на по-големите обеми. Coca-Cola обяви ръст на цените от 11%, като тук влизат както повишаването на цените на напитките, така и промени в размера на пакетите и в каналите за продажби на дребно.
Обемът на продажбите в света е нараснал с 3% от гледна точка на оборота спрямо последното тримесечие, когато те намаляха леко за първи път от поне една година заради еднократни събития, включително изтеглянето на компанията от Русия и блокадите в Китай заради пандемията.
По-високите обеми се дължат на по-силните продажби на места далеч от вкъщи. Ръстът на развитите пазари за Coca-Cola, на първо място Мексико, Западна Европа и Австралия, превишава по-скромните повишения в развиващите и нововъзникващи пазари, включително Китай и Индия.
Coca-Cola съобщи, че продажбите на безалкохолните ѝ напитки и вода са нараснали през тримесечието, водени от ръста с 8% на обема при бранда ѝ Smartwater. В същото време приходите от безалкохолни напитки и чай са намалели. Компанията изпита затруднения миналото тримесечие заради покупката за 5,6 млрд. долара на BodyArmor и интегрирането на бързо растящия си стартъп бранд с другата си спортна напитка Powerade.
Приходите от продажби на марките ѝ сокове и млечни продукти и на напитките на растителна основа са на нивото от предходната година, тъй като ръстовете при някои марки като млечните продукти Fairlife в САЩ и портокаловите сокове Minute Maid Pulpy в Китай са били компенсирани от замразяването на дейностите в Русия.
Силното представяне на марката Costa на Coca-Cola във Великобритания и Китай е подкрепило сегмента на кафе напитките, който е отбелязал ръст от 9 на сто.
Оперативният марж на Coca-Cola се е свил до 30,7% спрямо 32,5% миналата година заради еднократни ефекти и неблагоприятни вариации при чуждестранните валути, които се очаква да натежат отново върху резултатите на компанията през второто тримесечие.
Без еднократните ефекти коригираният оперативен марж на Coca-Cola през първото тримесечие се е разширил благодарение на ръста на приходите от основни дейности и промени на франчайзърите при бутилиращите ѝ дейности, които компенсират по-високите инвестиции за маркетинг и оперативни разходи, съобщи компанията.
Въпреки свиването на маржовете печалбата все пак е нараснала с 12% до 72 цента на акция и е достигнала 3,1 млрд. долара. Коригираната печалба надхвърля очакванията на анализаторите за 68 цента на акция.
Книжата на Coca-Cola поскъпнаха с 1,4% до 64,96 долара в предборсовата търговия.