Резултатите на Heineken за първото тримесечие бяха подкрепени от консуматорите на бира в Европа, въпреки че инфлацията се задържа на много ключови пазари, което помогна за компенсиране на по-слабото представяне в Азиатско-Тихоокеанския регион и Нигерия, пише Bloomberg.
Цената на акциите на втория по големина производител на бира в света се повиши с 4% в сряда, след като компанията заяви, че потребителите в Европа все още до голяма степен приемат по-високите цени на продуктите ѝ, които включват едноименния ѝ бранд, както и по-премиум предложения като Birra Moretti, Beavertown и El Aguila.
Общите обеми са спаднали с 3% на органична база през тримесечието, завършило през март, което се размина с очакванията на анализаторите за средно 1,04% понижение. Тримесечието е било трудно във Виетнам и Нигерия, но инвеститорите бяха подготвени за това.
Heineken запази прогнозата за коригираната си оперативна печалба, която очаква да нарасне органично със среден до висок едноцифрен процент тази година, въпреки че главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк предупреди за проблемното потребителско търсене на продуктите на компанията.
Резултатите на производителя на Amstel предлагат потенциално смесена прогноза за пивоварите. Докато по-високите разходи за суровини натежават на маржовете, много компании в сектора прибегнаха към увеличения на цените. Това, комбинирано с по-високите разходи за живот, очертава една особено предизвикателна среда за индустрията.
През тримесечието Heineken направи обратно изкупуване на акции за 1 млрд. евро.
Същевременно компанията предупреди за риска от национализация на руските ѝ операции, след като продажбата на бизнеса там е затруднена от честите промени в регулацията в Русия.
Heineken заяви, че е подала документи за одобрение от руските власти на прехвърлянето на собствеността на бизнеса ѝ в Русия.