Компанията, която стои зад уискито Chivas Regal и водката Absolut, има ново предложение в портфолиото си: уиски с аромат на фъстъчено масло, пише Bloomberg.
Pernod Ricard обяви във вторник, че купува мажоритарен дял в американския производител на уиски Skrewball, тъй като френската компания се опитва да подсили пазарната си позиция на фона на променящите се вкусове сред американските потребители.
Акциите на Pernod поскъпнаха леко в ранната търговия.
След увеличено потребление по време на пандемията потребителите предпочитат по-иновативни вкусове, особено в САЩ, където се очаква текилата да задмине водката като най-популярен избор.
Pernod произвежда Chivas Regal и Absolut и засилва портфолиото си с придобиването на брандове текила и премиум ром, както и пускането на версия на популярното си ирландско уиски Jameson с аромат на портокал миналата година.
Основаната през 2018 г. Skrewball е продала над половин милион каси с уискито си с аромат на фъстъчено масло миналата година, посочва компанията. Финансовите детайли на сделката не са разкрити.
На сайта си Skrewball казва, че макар фъстъченото масло и уискито да изглеждат несъвместими съставки, заедно те създават „вкусен“ бленд, който е „леко солен, леко сладък, леко пикантен и винаги мек“.
Компанията е основана от Стивън Йенг, бежанец от Камбоджа в САЩ, и съпругата му Британи Йенг, която е адвокат и химик. Дуото започва да продава напитката като коктейл в ресторант в Оушън Бийч, щата Калифорния, преди да разработят самостоятелна напитка.
Придобиването на „супер премиум“ американско уиски разширява експозицията на Pernod към категорията и осигурява допълнителен двигател за растеж в САЩ, коментира Едуард Мънди, анализатор в Jefferies.