Цената на акциите на Domino’s Pizza Enterprises записа най-големия спад в историята на компанията в Сидни, след като операторът на веригата пицарии обяви, че печалбата ѝ за първото фискално полугодие е спаднала. Последното се дължи на факта, че клиентите са отхвърлили увеличението на цените, целящо да компенсира инфлационния натиск, пише Bloomberg.
Стойността на книжата на Domino’s се срина с 24% в сряда, след като базираната в Австралия компания каза, че увеличенията на цените са засегнали броя на клиентите, особено в Европа и Азия. Основният показател за печалбата на фирмата за шестте месеца до декември е потънал с 21% спрямо година по-рано.
Неволите на Domino’s отразяват болката, която ускоряващата се инфлация причинява както на потребителите, така и на корпорациите. Това е поредната австралийска компания, която обръща внимание на опасенията за инфлацията по време на сезона на отчетите в страната. BHP Group във вторник заяви, че растящите разходи за енергия и работна ръка са повлияли негативно на резултатите ѝ.
Листнатата в Сидни компания е най-големият франчайз на Domino’s извън САЩ, показва сайтът на гиганта. Той притежава правата за франчайз върху марката и мрежата от пицарии в страни като Австралия, Франция, Япония, Германия и Тайван.
В отговор на ценовото увеличение някои клиенти на Domino’s „са намалили честотата на поръчките си, което доведе до декемврийска търговия значително под нашите очаквания“, коментира главният изпълнителен директор Дон Мейдж.
След като първоначално се съпротивляваше на прехвърлянето на по-високите разходи към потребителите, компанията в крайна сметка вдигна цените. Но „като се има предвид скоростта на промяната, беше трудно да се прогнозира ефектът върху покупките на клиентите, особено когато те поръчват по-рядко, както в Япония и Германия“, допълва Мейдж.