fallback

Цените на пътуванията растат, но туристите сякаш нехаят

Засега индустрията не изглежда тежко повлияна от нарастващите разходи за живот

09:20 | 18.02.23 г. 3

Потребителите от двете страни на Атлантическия океан се огъват под тежестта на драстичните увеличения на цените на основните стоки. И въпреки това те все още харчат средства за луксозни ваканции, пише Bloomberg.

Много британци карат ски или посещават места по-слънчев климат тази седмица, тъй като започва традиционната междусрочна ваканция. Това е страхотно за пострадалата туристическа индустрия, но по-малко за местните магазини и ресторанти, които се конкурират за всеки похарчен паунд или долар.

Авиокомпании, хотели и туроператори бяха опустошени от пандемията, но след като рестрикциите бяха облекчени, търсенето и цените скочиха.

TUI, най-големият оператор на пакетни турове в света, заяви, че резервациите за лятото са с 20% повече спрямо миналата година, а резервациите през последните четири седмици са с 50% повече спрямо тези за 2022 г. и с 10% над нивата преди пандемията. Цените, с изключение на повторните резервации за 2022 г., са с 6% нагоре за лятото спрямо миналата година. Като цяло резервациите за летния сезон остават с 11 на сто зад тези от 2019 г., но все още има време да наваксат, докато цените са с 24% по-високи.

Добрите новини идват точно след оптимистичните прогнози на авиокомпаниите EasyJet и Ryanair Holdings. В понеделник летище Хийтроу обяви, че е имало най-натовареното начало на годината от 2020 г. насам.

Хотелите също се радват на успех. Hilton Worldwide Holdings и Marriott International наскоро отчетоха по-добри от очакваните резултати за четвъртото тримесечие. А резервациите за краткосрочни наеми в Европа между февруари и юли са с 24,4% повече от тези за същия период на 2022 г. и с 32,6% над тези за 2019 г. според AirDNA, която следи пазара.

Европейците залагат на по-краткосрочни наеми на места за отдих в сравнение с 2019 г. Графика: Bloomberg

Ранните успехи предвещават добър ключов летен сезон, когато туроператорите и авиокомпаниите генерират по-голямата част от печалбата си. По-високите цени на билетите и местата за настаняване означават, че компаниите могат да покрият своите нараснали разходи, включително за гориво и труд.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:21 | 18.02.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още