Денят на Св. Валентин ще изглежда различно тази година след рекордната инфлация, която рязко повиши цените на всичко - от цветята до шоколада и вечерята в ресторант, пише в свой цитиран от БТА анализ Ройтерс.
Сътресенията по веригите за доставки и руската инвазия в Украйна са довели до това, че британците например са платили с рекордните 16,7 на сто повече за хранителни стоки през четирите седмици до 22 януари спрямо същия период на миналата година, сочат данни на фирмата за пазарни проучвания Kantar.
В резултат романтичните вечери навън ще струват повече и ресторантите са променили офертите си, за да привлекат клиенти, които са обезпокоени за разходите, които ще направят.
Миналата година британската верига PizzaExpress е предложила пълно тристепенно меню с „просеко, коктейл с малина и мимоза, хлебчета във формата на сърца и основно като нашата „Падана" с кремообразно козе сирене и сладък карамелизиран лук".
В рекламата за менюто, което струва 23,95 британски лири (29 долара) на човек, се пита: „Ще събуди ли желанието ви тройно соленият карамелен чийзкейк?".
Тази година PizzaExpress рекламира не толкова впечатляващия „любовен пакет" от предястие и „класическа" пица за 15 британски лири.
Според последните данни на британската статистическа служба храненето в ресторант през декември е струвало с 9,4 на сто повече, отколкото миналата година.
9,4% |
е годишната инфлация за храненето в ресторант във Великобритания. |
Други разходи, свързани с романтичната вечеря за двама - от цветя и билети за кино до таксита и детегледачки - също са се повишили. Хората са платили с 10,7 на сто повече за шоколади, отколкото миналата година, тъй като компании като Mondelez, Nestle и Lindt са повишили цените.
Супермаркетите в страната се стремят да натрупат печалба и по тази причина са запазили без промяна цените за предложенията си за менюта за Св. Валентин с надеждата да привлекат клиенти от ресторантите.
Веригата Morrisons продава за 15 британски лири пакет от предястие, основно, две гарнитури, напитка и десерт. Всички, сдобили се с такъв пакет, ще получат 1 британска лира отстъпка за 10 свежи червени рози от 11 февруари, обяви търговецът на дребно. Цената на цветята е нараснала с 6,2 на сто във Великобритания през декември.
Tesco, чийто главен изпълнителен директор заяви неотдавна, че потребителите се отказват от храненето извън вкъщи, е намалил цената на вечеря за двама за Св. Валентин до 12 британски лири, което е спад спрямо 15 лири миналата година - за основно ястие, гарнитура, десерт и питие.
Sainsbury's е сключил споразумение с UberEats, за да предложи на цена от 15 британски лири „извънреден пакет" с тристепенно меню, напитки и подаръци с безплатна доставка в части от Източен Лондон.
„Това е възможност за супермаркетите да продават свои премиум стоки на хора, които обикновено не ги купуват", каза Крис Бекет, шеф на подразделението за проучване на капитала в инвестиционната компания Quilter Cheviot. „Това може да доведе до повторни покупки в бъдеще".
Дори по-богатите клиенти ще трябва да плащат повече за вечеря тази година.
Лондонският ресторант Ritz, който е отличен със звезди "Мишлен", се хвали със „спиращи дъха интериори, ефектни гирляндови полилеи и романтични блещукащи светлини, отразяващи се в огледални панели". Той е сложил цена от 395 британски лири на човек за четиристепенно меню за Св. Валентин, което е повишение спрямо 325 британски лири миналата година.
На други места в Европа също се налага подобна тенденция.
Луксозният хотел Bristol в Париж предлага за 2190 евро „съблазнителна оферта", която включва стая за една нощувка, късно напускане, „гастрономическа вечеря за двама", шоколад и бутилка шампанско. Миналата година подобно изживяване е струвало 1090 евро.
Ritz и Bristol не са коментирали темата.