Около 40% от китайските туристи не планират да пътуват в чужбина тази година въпреки внезапното вдигане на ограниченията в азиатстката страна. Тази предпазливост се дължи най-вече на финансовото въздействие на Covid-19, сочи проучване, цитирано от Bloomberg.
Притесненията за здравето, неудобството, свързано с кандидатстването за документи за пътуване, натоварените работни графици, опасенията за безопасността и неприятелските за китайците дестинации също попадат сред факторите, които възпират пътуването зад граница, установи проучване на Dragon Trail International сред 1058 души в 49 града. То е проведено между 4 и 7 януари тази година, точно преди да влезе в сила свалянето на ограничения като задължителната карантина.
Данни от Националното статистическо бюро, публикувани във вторник, показаха, че потребителските разходи в Китай са спаднали през миналата година, тъй като домакинствата спестяват повече пари и растежът на приходите се забавя.
Икономиката като цяло е нараснала с 3% през 2022 г. – на второ място сред най-бавните темпове на растеж от 70-те години на миналия век. Тазгодишният растеж се очаква да е около 5%, прогнозират икономисти, но потребителското доверие доближава рекордно ниски нива.
Освен това цените на самолетните билети се покачват, докато светът излиза от пандемията, а хората започват отново да пътуват. Авиокомпаниите се борят да възстановят достатъчно бързо капацитета си, за да се справят с възстановяването на търсенето, повишавайки цените. Капацитетът на международните полети на Китай е само около 13% от нивата преди Covid, сочат данни на VariFlight, докато вътрешната активност се е върнала на 100%.
Участниците в проучването, които възнамеряват да се отправят зад граница, гледат главно към предстоящата ваканция за Лунната нова година и към втората половина на годината, твърди Dragon Trail в своя доклад. Това са едни от първите данни за търсенето на международни пътувания в Китай след три години ограничения, свързани с политиката за нулев Covid.
Възстановяването ще се случва постепенно и ще се ускори от юли до националните празници през септември и октомври, допълва Dragon Trail. „Големите печеливши“ ще включват Хонконг, Макао и Тайланд, докато граничните политики карат Япония и Южна Корея „да изглеждат по-малко приятелски настроени и достъпни“.
Седемте топ дестинации са в Азия, последвани от Франция, Австралия и Русия.
Около 71% от респондентите, които планират да пътуват в чужбина, обмислят пътешествия между 5 и 10 дни, а 45% казват, че ще заложат на бюджети до 20 хил. юана (2950 долара). Онлайн туристическите агенции са най-популярни за подобен тип пътувания, следвани от официалните канали на авиокомпаниите и хотелите.