Richemont отчете 8% ръст на продажбите за тримесечието в сряда, след като завръщащите се туристи в Европа и Япония са помогнали на втората по големина група за луксозни стоки в света да компенсира по-слабия китайски пазар, съобщава Ройтерс.
Производителят на бижутата Cartier и часовниците IWC заяви, че продажбите му са се увеличили до 5,4 млрд. евро през трите месеца до края на декември спрямо 4,98 млрд. евро година по-рано.
Данните обаче се оказаха под прогнозата на анализаторите за 5,67 млрд. евро. Без валутните влияния продажбите на компанията са се увеличили с 5%.
Подобрението в резултатите се води от Япония, където продажбите са нараснали с 30%, подкрепени от „стабилни“ местни продажби и постепенно завръщане на туризма. Вдигането на ограниченията заради Covid в средата на октомври, както и сравнително по-слабата йена също са помогнали.
В Европа продажбите са се увеличили със 17%, подкрепени от силното местно търсене и завръщащите се туристи, особено от Близкия изток и САЩ.
Азиатско-Тихоокеанският регион обаче отчита спад на продажбите от 7% заради по-слаби резултати в Китай, Хонконг и Макао.
„Огромното увеличение на случаи с Covid-19 се отрази негативно на потребителския трафик и поради липса на персонал доведе до намаляване на работното време на бутиците или временно затваряне на точките за продажба в континентален Китай, което доведе до спад на продажбите от 24% през разглеждания период “, каза Richemont в изявлението си.