fallback

Износът на швейцарски часовници достигна рекорден връх през ноември

Основният тласък идва от американските потребители

12:19 | 20.12.22 г.

Износът на швейцарски часовници е скочил до рекорден връх през ноември, след като американците, насочили се към скъпите аксесоари, са компенсирали намаляващото търсене в Китай, съобщава Bloomberg.

Доставките са се увеличили с 10,9% до месечен рекорд от 2,4 млрд. франка (2,6 млрд. долара) миналия месец, съобщи Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия в четвъртък. Износът е достигнал 22,9 млрд. франка за периода от януари до ноември, което представлява ръст от 11,9% и може да превърне годината в най-добрата за индустрията.

Търговците на дребно в Катар са се запасили със скъпи часовници преди Световната купа, показват данните, като износът е нараснал със 112% на годишна база до 36 млн. франка.

Търсенето на луксозни часовници нарасна до безпрецедентни нива по стойност, след като повече богати потребители, най-вече американци, откриха швейцарски брандове от Rolex и Omega до Patek Philippe, докато бяха блокирани у дома по време на пандемията.

Износът към САЩ се е увеличил с 33% през ноември на годишна база. Вносът на швейцарски часовници в Китай е спаднал с 11,5%, докато страната се опитва да се справи с ограниченията заради Covid.

САЩ задминаха Китай като най-голям пазар за швейцарски часовници миналата година.

Търсенето на по-скъпи часовници е довело до ръст на стойността с 15,7% на часовниците с цени от над 3000 франка. Износът на швейцарски часовници на цени от под 200 франка се е увеличил с 15,6%, вероятно воден от изключително популярната колаборация на Swatch Group с Omega – MoonSwatch.

Износът на часовници на цени от 200 до 500 франка обаче се е сринал с 30%, тъй като потребителите са продължили да търсят по-скъпи аксесоари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:19 | 20.12.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още