През последните пет години опитвахме да стъпим стабилно на американския пазар и днес вече имаме сериозно партньорство. Това сподели Христо Петков, съосновател на компанията за сноуборд и скейт чорапи Stinky Socks, в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.
Той отбеляза, че фокус на компанията е американският пазар, но работят и за реализация на пазари в Латинска Америка.
Петков сподели, че трудностите за пробив на чуждите пазари са били свързани с това да убедят партньорите защо точно Stinky Socks е по-интересна компания.
„Като цяло имаме по-различна история от всички останали конкуренти и идваме от страна, за която много малко хора в сноуборд индустрията знаят. Доста години работихме върху това да популяризираме България като сноуборд дестинация, което ни помогна след това да влезем и в магазините с продукта ни”, каза предприемачът.
„Нашето производство се намира изцяло в България и възнамеряваме то да остане тук. С фабриката, с която работим, разработихме структура на чорапите, която трудно се изработва по принцип. Използваме много високо качество памук и е скъпо за производство. Много брандове предпочитат доста по-лесния начин и по-конвенционални прежди, което води до по-различно качество и усещане при носенето на чорапите“, обясни гостът.
Коментирайки повишаващите се цени на материалите, събеседникът каза, че цената на крайния продукт на компанията Stinky Socks не е нараснала. „Намаляваме маржа към нас за сметка на обемите. А с партньорството в САЩ вдигнахме значително обемите и се надяваме да успеем през обеми да печелим, а не през марж”, каза Петков.
Как Stinky Socks ще разширят портфолиото си и какви са трудностите при налагането на български бранд в чужбина? Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.